• Anonym (Förtvivlad!)

Bajsade för mycket! Stopp i toaletten!!

Jag håller på att krevera!
    Fick äntligen tömma tarmen efter nästan en veckas förstoppning och det blev väldigt mycket! För mycket för min toalett att hantera! Har spolat flera gånger i timman men det verkar nästan bara bli värre!
    Det är verkligen HELT STOPP!!

Vad fasen ska jag göra????

• Svar på tråden Bajsade för mycket! Stopp i toaletten!!
  • Anonym (lOVI)

ha,ha har faktiskt hänt mig också. men jag hackade sönder korven då den satt så man såg den. men det blir ju svårt om den sitter så du inte kommer åt den. Äckligt jag vet att göra som jag gjorde men vad gör man då?. kanske den lossnar förr eller senare. Fortsätt spola lite då och då!

• Anonym

Alltså, är det helt stopp så det kommer vatten på golvet?
    Ser du stoppet?
    Om du inte ser det men märker att det ändå rinner undan när du spolar kan du testa att ta en hink vatten och hälla snabbt, då kan det lösa sig. Risken är ju att det kommer utanför toan men det blir större kraft när man häller ner det med hink än när man bara spolar.
    Annars är det bara att kissa i badkaret/duschen och ringa hantverkare/vaktmästare imorgon. Pinsamt men samtidigt grattis till att du inte är förstoppad längre (är själv gravid och förstoppad men har inte kommit så långt som till toastoppet än Skrattande)

• Isnogood

Ta en hink, fyll med kokhett vatten och häll ner i toan, upprepa ett flertal gånger om det behövs. Löser allt från detta till toapappersfyllda toaletter (jupp, min son e fenomenal på att fylla toan med mil av dasspapper...)

I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Ring rörmokare eller använd en sådan där sugpropp/vaskrensare. Häll också i hett vatten.
    Tips från min man som är rörmokare.

• Ema86

haha. modigt av dig att berätta .. för det är ju lite pinsamt. hehe :) lycka till!

• Anonym (Förtvivlad!)

Haha underbara.. tack för tipsen! Men hacka sönder fyyyy jag vill inte ens se det! Blandat all möjlig konsistens på det där SkrattandeKräks

Det är väl inte helt stopp men varje gång jag spolar så kommer vattnet upp till kanten med ett par centimeter till godo!
    Det rinner undan men tar lång tid...
    Har redan fått kissa i duschen! Det är underbart att vara gravid haha!

Hällde i propplösare och hett vatten förut.. men än har det inte funkat!

• Jag bryr mig inte vad ni tycker
    Anonym (Förtvivlad!) skrev 2010-09-30 20:18:43 följande:
    Haha underbara.. tack för tipsen! Men hacka sönder fyyyy jag vill inte ens se det! Blandat all möjlig konsistens på det där SkrattandeKräks

Det är väl inte helt stopp men varje gång jag spolar så kommer vattnet upp till kanten med ett par centimeter till godo!

Du får göra det flera gånger. Hade stopp i toan p.g.a för mycket toapapper, tog några timmar, men sen var det som vanligt.
  • Anonym (Förtvivlad!)
    Ema86 skrev 2010-09-30 20:16:15 följande:
    haha. modigt av dig att berätta .. för det är ju lite pinsamt. hehe :) lycka till!
    Jag var panikslagen och tänkte "vem tusan kan jag vända mig till och rådfråga?!" Ahhh familjeliv Solig
  • SkäggBiffen
    Anonym (Förtvivlad!) skrev 2010-09-30 20:18:43 följande:

Inte se det? Min grabb satt o bajja, lös i magen va han också. När han satt där så hade han en bil med sig. Vad hände? jo han tappa bilen naturligtvis... ner med handen i det lösa bajset och fiska upp bilen. haha: D
  • Anonym (Förtvivlad!)
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-09-30 20:20:32 följande:
    Du får göra det flera gånger. Hade stopp i toan p.g.a för mycket toapapper, tog några timmar, men sen var det som vanligt.
    Haha jag får ha det att sysselsätta mig med ikväll då Tungan ute
    Tack igen!
    Jag ska ta mig tusan spola flera gånger under tiden om det här händer igen!
Svar på tråden Bajsade för mycket! Stopp i toaletten!!