• Anonym (Förtvivlad!)

Bajsade för mycket! Stopp i toaletten!!

Jag håller på att krevera!
    Fick äntligen tömma tarmen efter nästan en veckas förstoppning och det blev väldigt mycket! För mycket för min toalett att hantera! Har spolat flera gånger i timman men det verkar nästan bara bli värre!
    Det är verkligen HELT STOPP!!

Vad fasen ska jag göra????

• Svar på tråden Bajsade för mycket! Stopp i toaletten!!
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Propplösare är inte att rekomendera säger min man.

• Anonym (Förtvivlad!)
    Plantagen skrev 2010-09-30 20:21:49 följande:
    Inte se det? Min grabb satt o bajja, lös i magen va han också. När han satt där så hade han en bil med sig. Vad hände? jo han tappa bilen naturligtvis... ner med handen i det lösa bajset och fiska upp bilen. haha: D
    Åh vad underbart hehe.. utan handske??
    Alltså.. jag ser och torkar bajs halva dagarna på jobbet men bajs i vatten eller i kiss (bäcken) gör mig fruktansvärt kräkig!
  • Anonym (Förtvivlad!)
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-09-30 20:23:05 följande:
    Skit också! Jag har ju redan hällt i det! Vad kan hända??
  • Cacto

Coca-Cola! Den frätande effekt som cola har är helt otrolig! Jag hade stopp en gång och försökte på alla möjliga sätt fixa till det (ja, försökte även gräva runt med toaborsten...) men inget hjälpte. Men när jag hällde i en två liters cola lite i taget i toaletten under några timmars tid löste det sig, dagen efter var den som ny igen. 

• Isnogood
    Anonym (Förtvivlad!) skrev 2010-09-30 20:22:41 följande:
    Haha jag får ha det att sysselsätta mig med ikväll då Tungan ute
    Tack igen!
    Jag ska ta mig tusan spola flera gånger under tiden om det här händer igen!
    Bättre med varmvatten o hälla ner ur hink än att spola, spolar du är det kallt vatten = Det "stelnar"
    Plantagen skrev 2010-09-30 20:21:49 följande:
    Inte se det? Min grabb satt o bajja, lös i magen va han också. När han satt där så hade han en bil med sig. Vad hände? jo han tappa bilen naturligtvis... ner med handen i det lösa bajset och fiska upp bilen. haha: D
    Förvånad "Springer o plockar ut alla sonens leksaker från toarummet"
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-09-30 20:23:05 följande:
    Näe...fräter en hel del på ledningarna...
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker
    Anonym (Förtvivlad!) skrev 2010-09-30 20:26:24 följande:
    Skit också! Jag har ju redan hällt i det! Vad kan hända??
    Det hjälper inte säger han, ingen annan fara.
  • SkäggBiffen
    Anonym (Förtvivlad!) skrev 2010-09-30 20:25:21 följande:
    Åh vad underbart hehe.. utan handske??
    Alltså.. jag ser och torkar bajs halva dagarna på jobbet men bajs i vatten eller i kiss (bäcken) gör mig fruktansvärt kräkig!
    Yes, utan handske. Är inte kräsmagad då jag jobbar inom vård och omsorg.

Lilleman blev glad och då blev jag glad med så poopen spelade ingen roll :D
  • SofiaO

Aj då... Inget kul.

Men det ultimata tipset är som föregående skrivit; en hink hett vatten. Grejen är att du ska "kasta" i vattnet, så att det får en riktig skjuts. Vänta tills vattnet runnit undan efter du spolat och då slänger du bokstavligen på en 10-liters hink med hett vatten. Gör det ett par tre gånger på raken, men låt det rinna undan mellan.

Jag har två toapappersglada 7-åringar så TRO mig

Lycka till!

• carbe

Tryck till hårt med toaborsten i röret- så det blir ett tryck, så lossnar det nog... Lycka till

• Anonym (lOVI)

Hur har det gått ts??? Har du fått lös "proppen" =)

• Anonym (Förtvivlad!)

Det är samma som igår kväll... har hällt hett vatten och coca cola men jag får fortfarande kissa i duschen! Håller tummarna för att jag inte ska behöva göra nummer 2 idag Förvånad
    Usch vad pinsamt det här är.. tur att jag är ensam hemma tills på måndag haha

• Anonym (lOVI)
    Anonym (Förtvivlad!) skrev 2010-10-01 09:08:21 följande:
    Det är samma som igår kväll... har hällt hett vatten och coca cola men jag får fortfarande kissa i duschen! Håller tummarna för att jag inte ska behöva göra nummer 2 idag Förvånad
    Usch vad pinsamt det här är.. tur att jag är ensam hemma tills på måndag haha
    Stackare=(. men tills på måndag borde det ju ha fixat sig!
  • Anonym (Förtvivlad!)

Så! Nu har jag hällt en sjö av hett vatten i toan i en halvtimme utan att andas och nu är det äntligen över!!
    Bara att skura toaletten kvar Kräks

Tack för all hjälp!!!

• Anonym (lOVI)
    Anonym (Förtvivlad!) skrev 2010-10-01 14:52:43 följande:
    Så! Nu har jag hällt en sjö av hett vatten i toan i en halvtimme utan att andas och nu är det äntligen över!!
    Bara att skura toaletten kvar Kräks

Tack för all hjälp!!!
    Försök att knipa av korven med rumphålet(ha,ha) nästa gång du ska skita så det inte blir en sån bamsing utan flera mindre istället. Bra träning för tightheten i underlivet också kan jag tro! Skönt att det fixade sig tillsisst=). 
  • Anonym (Förtvivlad!)
    Anonym (lOVI) skrev 2010-10-01 18:40:07 följande:
    Försök att knipa av korven med rumphålet(ha,ha) nästa gång du ska skita så det inte blir en sån bamsing utan flera mindre istället. Bra träning för tightheten i underlivet också kan jag tro! Skönt att det fixade sig tillsisst=). 
    Haha tack för tipset :p
  • Adzip

Vilka amatör-svar. det rätta är:
    Öppna toa-locket, eller ännu bättre ta bort det helt.
    Ta en plastsäck ock klipp till så att det passat runtom hela porslinskanten samt ta en bra tape typ kartongtape, helst inte silvertape då den ofta har för dålig fästförmåga.
    Som sagt klipp till plastsäcken så den passar kanten runtom till ca hälften av toakantens bredd, tejpa därefter runtom så att det blir tätt, dessförinnan - fyll på med vatten från en hink till strax under kanten, tejpa igen omsorgsfullt så att det häller att "pumpa" med.
    Sisådär : ta nu och spola på toan som vanligt sätt händerna ovanpå plastsäckens nu uppspända yta och med ett pumptag ( nästan som när du räddar liv) tvingar du vattenmassan nedåt, det ger ett rejält tryck och jag skulle bli förvånad om inte proppen släpper.
    Hokus pokus, varsågoda!

Svar på tråden Bajsade för mycket! Stopp i toaletten!!