• GrönaDruvan

Hur tror ni att vi är som föräldrar, bara genom att veta vad barnen heter?

Vi har 2 söner. En som är 19 månader och heter Karl Thomas LOVE, och en på 3,5 månad som heter Karl Erik ALFRED.

Bara genom att höra dessa namn, hut tror du vi är? Vad är vi för slags föräldrar?

Läste nämligen en tråd om WT namn, och där kan man tydligen "ta för givet" hur föräldrarna är om man döper sina barn till vissa namn...

Så, vad tror ni?Glad

• Svar på tråden Hur tror ni att vi är som föräldrar, bara genom att veta vad barnen heter?
  • Lena

jag skulle gissa på undre medelklass som bor i en mindre stad eler samhälle.

• isisisis
    Lena skrev 2010-09-30 20:53:28 följande:
    jag skulle gissa på undre medelklass som bor i en mindre stad eler samhälle.
    Jag också.
  • Lena
    GrönaDruvan skrev 2010-09-30 20:55:58 följande:
    Glad Ni får gärna skriva merGlad
    Jag gör det utifrån att det är klassiska svenska namn med normala stavningar.
  • MammaMajs

Medelklass familj gissar jag också men jag tror på mindre storstad, jag tror att ni är i 35 års åldern och högutbildade, men med något naturintresse kanske medlemmar i friluftsfrämjandet eller så äger ni ett torp. Ni har god inkomst men handlar inte statussymboler utan sparar gärna pengar.

Nu har jag varit fördomsfull nog för idag och undrar om något stämmer? :)

• Menhir

Ok, dags att lufta fördomarna

Antar att barnen heter Karl efter pappa och Thomas och Erik efter morfar o farfar.

Love är det som mest, för egen del, för tankarna till att föräldrarna är undre medelklass som skrivits tidigare. Alfred gör att jag tänker att föräldrarna är sena 80-talister, namnet ger fortfarande Emil i Lönnebergavibbar.

Föräldrarna har ev en kortare högskoleutbildning men ingen universitetsutbildning (och definitivt ingen master i antropologi eller liknande).

Men ska man vara lite krass är  väl 80-talister ur undre medelklass överrepresenterade på FL så gissningen är inte helt vild??

*fördomarna är luftade och är nu tillbakadtoppade i lådan*

• GrönaDruvan
    Lillajagmedstorahjärtat skrev 2010-09-30 21:26:22 följande:
    Haha, tror inte att du vill höra min första tanke

*Skrattar* Flört 
    JO!!!Tungan ute Spelar ingen roll om det är "elakt"... jag vet ju vem vi är och är nöjd med det!!
Svar på tråden Hur tror ni att vi är som föräldrar, bara genom att veta vad barnen heter?