Nami08 skrev 2010-10-01 01:25:38 följande:
Den ritual du menar heter Tawaf al-ifada, man går sju varv runt Kaba,och får utföras i de vanliga kläderna alltså den vita "dräkt" man bär under hajj behövs inte.
Barn får vara med under hajj men eftersom det är väldigt många som går nära kaba för att göra tawaf så är det nog bäst att inte ha barnen med där. Man kan göra sina sju varv längre bort så att säga och oftast gör de äldre tillexempel så.
De har på senare år byggt väldigt mycket i området, byggt ut och förnyat för säkerheten och för att anpassa till att många människor ska få plats, det finns mer plats att gå på, de har byggt nya "gångvägar"
Det är inte direkt inomhus då Kaba är i mitten och inte har tak över sig, du kan ju se på bilder hur det ser ut.
Bara muslimer får komma in i mecka och män och kvinnor är blandade under hajj.
Hoppas du fick svar på dina frågor.
åh tack!
Min lärare sa att alla hade vita kläder på sig eller över sina vanliga och då sa en elev att kvinnorna hade svarta kläder och fick hålla till på ett speciellt ställe.
Jag googlade massor om det, men kunde inte hitta något som bekräftade det. Lite svårare när man inte kom på vad det hette, dessutom
Jag har sett bilder, det måste vara en otrolig upplevelse att vara där!