• JennyochMira

kan man ha 4 namn?????

Vår lille son ska heta neo, det e väl så långt vi e överens =) haha
    min fråga är nu: kan man ha 3 namn till ??????? eller blir det för många o fånigt? Oftast har man 1 eller 2 mellan namn, men kan man verkigen ha 3 mellan namn ????? e så kluven..

ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. MIRA ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden kan man ha 4 namn?????
  • MammaHela

mina barn har 3 namn var, min bror har 4 namn,

Så gör som ni tycker själva. Det är inte ofta alla namnen står med i alla fall.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • KlasKristian

Man kan ha hur många förnamn som helst.

• Kazeer

Mina barn har fyra förnamn var.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • PHofie

Hade du tyckt det var jobbigt med fyra namn? Tänk så. Jag har tre och hade nog inte ogillat ett till. Men dom används sällan. Enda nackdelen jag ser är att det kommer bli knepigt att få plats att fylla i dom formulär där man ska använda alla namn. Men strunt i det. Det löser sig alltid.=) 

• KlasKristian
    PHofie skrev 2010-10-01 09:06:08 följande:
    Hade du tyckt det var jobbigt med fyra namn? Tänk så. Jag har tre och hade nog inte ogillat ett till. Men dom används sällan. Enda nackdelen jag ser är att det kommer bli knepigt att få plats att fylla i dom formulär där man ska använda alla namn. Men strunt i det. Det löser sig alltid.=) 
    Beror ju på. Heter man Bo Per Ove Åke är det ju lättare att skriva än om man heter, exempelvis, Maksimilijonas Pumpalovicius (vilket man faktiskt kan i Litauen).
  • Nannafia

Visst kan man har fyra namn. Ett av mina barn har det, det går så bra så. Man använder dem ju inte så ofta. Kramis

• Favvo

Ja, man får max ha 4 namn + efternamnet så alltså 5 namn tot.

• Favvo

Jag själv har 4 namn och jag tycker att det klingar fint...
    Ofta får jag kommentarer som "Oj, vad många namn du har" Fast det visste jag redan lixsom...

• lövet2

Ja, men jag rekommenderar det inte. Jag har 4 förnamn, och det är ett elände varje gång jag ska fylla i en blankett eller har med sjukvården att göra. Skulle ha önskat att mina föräldrar nöjt sig med 2 namn ...

• joiy

min dotter har fyra namn ett förnamn och tre andra namn. kanske är lite mkt men ja och min sambo tyckte att de passade ihop och vi var inte överens :).. sen står de inte alla hennes namn. de står moa m, i, p och efternamnet. om det inte bara står M, M, I, P och efternamnet.. hehe kommer inte ihåg.. :)

• Mama69

Säger bara Victoria Ingrid Alice Desirée (alias kronprinsessan)

• Pentagram

Min dotter har fyra förnamn, ett mellannamn och ett efternamn. Vi använder vanligtvis bara tilltalsnamnet och efternamnet.

Svar på tråden kan man ha 4 namn?????