• jessamy

Har en brio sitty, hur sätter man fast suffletten?

Jag vann en brio sitty förra hösten så i våras var jag till barnens hus och frågade om man kan köpa suflett till. Ja sa dom och vi köpte en. Började använda vagnen i förrgår men jag förstår inte hur man sätter fast sufletten och någon manual ang suflett har jag inte.

Någon som vet?

• Svar på tråden Har en brio sitty, hur sätter man fast suffletten?
  • alvide

Köpte du en brio suflett eller annan?

• jessamy

Det står sufflett brio sitty på förpackningen :) Inte tänkte jag på att pröva direkt när jag köpte den :)

• Sötnosarna

Jag har för mig att det bara ska var att "snäppa" på sufletten på chassit, men jag kan ha fel. Ta annars med vagn och suflett (om du har möjlighet) till affären och be dem hjälpa dig. Kolla förresten på brios hemsida så kanske det står nåt där eller så kanske det finns en användbar bild på den sidan.

• 7 michelingodingar

vi har en brio sitty och på våran suflett ska man skruva på en stor skruv på var sida av sufletten för att liksom öppna "klämman" som sen ska sättas om stången på vagnen och sen bara skruva åt så sitter den där (tänk dig typ en jättehårklämma fast med skruvar på som skruvar för att få den o öppna sig) hoppas det kanske hjälpte dig något....

• jessamy

Hej. Då så ska jag kika på det :) För jag bara tog ur den och tänkte hur fasiken ska jag få fast det här! =) Ska pröva med era förslag. Har givetvis tänkt gå till affären annars och be om hjälp men kände mig så dum när jag inte fattade hur man fick ihop det =) haha.

Svar på tråden Har en brio sitty, hur sätter man fast suffletten?