Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Mitt barn slutade andas

jag vill inte skrämma dig men detta hände min son en gång och så en morgon hittade jag honom död i sängen
    det var en plötslig död, han blev bara 2,5 år

• Anonym (Ledsen)
    Anonym skrev 2010-10-01 15:40:36 följande:
    Tycker man ska vara Ärlig i sina svar
    Anonym skrev 2010-10-01 15:39:57 följande:
    Men allvarligt, plötsligspädbarnsdöd vid 2,5 års ålder, knappast!!
    Ja tyvärr det är sant  PSBD kan barn upp till 6 års åldern hända enligt vår läkare...
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym skrev 2010-10-01 15:49:55 följande:
    PSD är ju egentligen inget som är definierat, så visst kan man väl kalla det samma sak om det händer en sjuåring som dör plötsligt och till synes utan anledning.

PSD kallas det ju bara för att man inte hittar något fel, det är ju inget sjukdomstillstånd eller anledning till död i sig. Det är bara ett annat sätt att säga att de inte har någon aning om varför det hände. Jag antar att man inte har något annat namn för det då det händer äldre barn, vilket måste vara ytterst sällsynt, utan bara kallar det PSD ändå.
    Tingeling83 skrev 2010-10-01 15:50:48 följande:
    PSD är den svenska översättningen av "Sudden infant death syndrom" och den svenska översättningen till "Infant" stämmer egentligen inte och är i många fall rent missvisande. "Infant" omfattar även äldre barn, men det är mycket riktigt att spädbarnsdöd _vanligast_ drabbar små barn som ännu inte hunnit bli 6 månader. Jag har hört barn som dött vid både 3, 5 och åtta års ålder plötsligt i sömnen och fått diagnosen "Plötslig spädbarnsdöd". Diagnosen omfattar alla oförklarliga dödsfall som sker i sömnen hos barn.
    Ni har helt rätt detta hände hos oss..
Svar på tråden Mitt barn slutade andas