Inlägg från: Anonym (AT) |Visa alla inlägg
  • Anonym (AT)

Mitt barn slutade andas

bakeacake skrev 2010-10-01 15:36:58 följande:
    Att ha andningsuppehåll när man sover är igentligen inget ovanligt. Det är när det ske ofta man ska oroa sig..s
    Jo det är ovanligt och absolut inte normalt.
  • Anonym (AT)
    Anonym skrev 2010-10-01 15:39:57 följande:
    Men allvarligt, plötsligspädbarnsdöd vid 2,5 års ålder, knappast!!
    Olötslig spädbarnsdöd kan hända upp till 3 år. (Kan även hända med störrebarn upp till 15, men då heter det inte PDS men det är samma princip)
  • Anonym (AT)
    Anonym skrev 2010-10-01 16:21:32 följande:
    Och nej, jag varken snarkar eller är överviktig...
    Om du snarkar har di ingen anning om.
  • Anonym (AT)
    Anonym skrev 2010-10-01 16:26:17 följande:
    eh, jo det har jag faktiskt, jag gör undersökningar var 6 månad under 2 nätter för att se hur många uppehåll jag har.. Dessa görs på ett sömnlaboratorium och då övervakas även om jag snarkar. Vilket jag aldrig gjort hittills på mina 27 år..

DU ska inte påstå saker utan att ha grund för det..
    De personer som snarkar vet oftast inte att man gör det.
  • Anonym (AT)
    Anonym skrev 2010-10-01 16:29:49 följande:
    Men vad är det DU inte förstår av det jag skriver i inlägget du svarar på? så du menar alltså att de undersökningar och tester som utförs på mig inte stämmer? att jag snarkar även om dem talar om att jag inte gör det?
    Jag diskuterar inte med folk som inte vet.
  • Anonym (AT)
    Anonym skrev 2010-10-01 16:33:25 följande:
    vadå inte vet? Inte vet om att jag snarkar? Du har inget att komma med, å därför vill du inte diskutera med mig. eftersom jag uppenbarligen vet mer än dig..
    Såvida du inte är läkare (överläkare) så vet du inte mer än mig.
  • Anonym (AT)
    Anonym skrev 2010-10-01 16:38:14 följande:
    Nej, jag är inte överläkare. Men jag tror jag vet mer än dig om just mig, eller du kanske är expert på mig? du kanske har läst 15 poäng "Cristinvetenskap"?
    Jag har läst väldigt mycket om sömnapné i min utbildning.
  • Anonym (AT)
    Anonym skrev 2010-10-01 16:43:34 följande:
    Jo, men har du läst "cristinvetenskap"? annars hur kan du veta mer om mig än vad jag själv gör? Du är varmt välkommen att observera nästa undersökning jag ska in på...
    Läste du vad jag skrev?
  • Anonym (AT)
    jessicacarlsson skrev 2010-10-01 17:01:30 följande:
    Fy nu har jag läst igenom tråden, jag som trodde att PSD bara kunde hända de första året =( nu vågar inte jag plocka bort andningslarmet på aslänge. 
    Beklagar till alla som förlorat sina barn, de borde ingen behöva genomgå.

Till dig ts jag har för mig att större barn kan ha längre andningsuppehåll när dom kommer in i djupsömn, vet ju dock inte om de ska va så länge som 1 min men de borde ju en barnläkare veta. Ring runt å fråga olika barnläkare så kanske du får lite hum om de. Håller mina tummar att de inte händer igen 
    PSD kan egentligen hända när som helst under ett barns liv.
  • Anonym (AT)
    Anonym (Snarkfröken) skrev 2010-10-01 18:01:50 följande:
    Om du läst mycket om sömnapne i din utbildning så vet du att snarkning och sömnapne inte nödvändigtvis är synonymt. I de fall andningsuppehåll förekommer i samband med snarkning är uppehållen förorsakade av något hinder i luftvägarna, obstruktiva apneer.  Förr opererades de nästan utan undantag, tyvärr var resultaten endast temporära. Idag behandlar man med cpap eller bettskena, beroende på hur svår sömnapne patienten har.
    Sen finns en annan grupp med andningsuppehåll, de som inte snarkar. De som lider av centrala apneer.  De borde du också ha läst om, eftersom deras behandlingen skiljer sej en del från behandlingen av snarkarna.
    Man har provat med syrgas, bilevel och ventilatorer utan att riktigt lyckas.
    Oavsett hur mycket du läst eller inte under din utbildning (vad den nu består av) bör man alltid ha ett visst mått av ödmjukhet. Man lär så länge man lever, och det finns ingen regel utan undantag. Är du blivande läkare eller läkare är det något som du borde anamma omedelbart.
    Det jag skrivit om nu rör vuxna. Forskningen om snarkning har, såvitt jag vet, hittills enbart rört sej om vuxna, inte om barn. (Även om jag sett material med snarkande barn.)
    Dessutom är det egentligen utanför TS frågeställning, Men om du vill uppdatera dina kunskaper kan du läsa
    Karl Franklins forskning om sömnapne. Han har lämnat banan som lungläkare och sadlat om till kirurg, men hans forskning finns kvar.
    Om du läser vad jag skriver så ser du att jag aldrig påstått att snarkningn inte är synonymnt med sömnapne.
Svar på tråden Mitt barn slutade andas