• trut

Kontorsjobb - kramp av att sitta still

Får ont högt upp i magen (precis under BH:n) när jag sitter still för länge. Har ett kontorsjobb vilket innebär 8 h framför datorn varje dag. Någon som har något tips om övningar, sittställnignar eller liknande som kan hjälpa? Försöker resa mig och gå på toa/gå till skrivaren förhållandevis ofta men man kan ju inte springa 20 ggr i timmen för då får man ju inget gjort.

• Svar på tråden Kontorsjobb - kramp av att sitta still
  • Mållgan

Finns det höj- och sänkbart bord kan du kanske varva med att stå då och då..? Har också kontorsjobb och sitter mycket och det är inte alltid så skönt som man kan tro. Har en väääldigt aktiv bebis i magen och när man sitter blir det extra trångt och sparkarna känns ofta mycket obehagliga. Så jag vet vad du menar.. man försöker göra sig alla möjliga ärenden för att få resa på sig så ofta som möjligt!

• trut

Tyvärr inget höj- och sänkbart, hade varit jätteskönt., dock känns det som fötterna svullnar så fort jag står längre stunder så jag vet inte om jag orkar bråka om att få ett (tror det är möjligt men känns tyvärr inte som jag kommer ha tillräckligt med nytta av det).

Jo, när man säger att man sitter hela dagarna så tycker folk att det verkar perfekt då man är gravid. Men det är verkligen plågsamt ibland. Denna bebis är inte lika aktiv som förra som sparkade precis hela tiden när jag satt ner, fick ju ont överallt. Men det kanske kommer, är i vecka 26 nu, har för mig att det var som värst med förra vid denna tid och sen när bebben började sjunka ner så blev det bättre (förra var fixerad nästan 2 månader innan bf). så jag hoppas det släpper snart (tyvärr brukar väl inte andra barnet fixeras lika tidigt men man kan ju alltid hoppas)

• LaFontaine

Finns det inte en stol som du står på knä på då? Det är betydligt mer ergonomiska än en vanlig.

• Mysna

Jag har den senaste veckorna också haft ont högst upp i magen, precis under bh:n. Är i vecka 29 Har precis som du ett stillasittande job. Har ett höj och sänkbart bord och har försökt varva med att stå ibland, samt att luta stolen i olika lägen men jag upplever inte att det är ngt som hjälper. Mot slutet av dagen har jag likafullt jätteont. Jag vet inte vad jag ska göra...

• trut

Jobbar på ett ganska stort företag så det är en lång process att få till några specialprylar. Jobbar dessutom bara 60% (tre heldagar i veckan) så jag vill helst försöka klara mig utan. Hoppas fortfarande någon där ute har en mirakelmetod Glad

Att halvligga på soffan med  kuddar bakom ryggen är det enda som hjälper mig för tillfället, trist att man inte kan jobba på det viset Drömmer . Blir ju inte bättre av att jag haft en förfärlig hosta den senaste månaden och hostat sönder ett muskelfäste. Finns tydligen inget att göra åt det förutom smärtstillande och låta bli att lyfta (jätteenkelt när man har en 20-månaders tjej hemma som älskar att bli buren)

• Girle

Jag har oxå kontorsjobb, med en så sliten stol så jag får ont i hela ryggen, rumpan o nacken. Är bara i v21. Någon som vet om man kan bli sjukskriven för sånt här? Har svårt o se att jag kommer att hålla vägen...

• Iduns

Jag har dokumenterad whiplash sen i maj i år och får panikont i nacken och ryggen (tydligen tidig foglossning i vecka 14 redan) och min läkare vill igentligen sjukskriva mig redan nu men jag tänker jobba så länge jag orkar.
    Har också kontorsjobb och det är ingen dans på rosor då jag sitter hela dagen i telefon och på datorn med massor av stress.

Men tror att man kan bli sjukskriven för ryggsmärtor bara man träffar rätt läkare...

Svar på tråden Kontorsjobb - kramp av att sitta still