• hopee

Hur stort bor ni med ett barn?

Vi ska nu separera och min fd ska ha en trea. Jag däremot kommer bara att ha råd med en tvåa... känns trist att behöva ha en säng i vardagsrummet, men vad gör man?!

Tänkte bara höra hur ni andra bor och om ni har några smarta tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-06 19:48
    Självklart får alla skriva men jag vill bara förtydliga att jag menar om man är ensamstående med ett barn inte om man är sambo

• Svar på tråden Hur stort bor ni med ett barn?
  • Linda1976

Bor i en 3:a, skulle inte klara mindre faktiskt. Behöver space...

Du kanske kan sätta en loftsäng i vardagsrummet? Så blir det inte som ett sovrum. Eller ta dit en snickare och bygg en ordentlig loftsäng som är väggfast! 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • hopee

Ja jag önskar verkligen jag hade råd med en trea. Hade kännts så mycket bättre i allt det här svåra. Loftsäng var en bra idé, men jag misstänker att de är ganska dyra?

• BlommyNess12

Jag har en tvåa, 53 kvadrat, och har en MÅNSTAD soffa från Ikea, lätt att bädda ut och snygg som fan, dessutom billig. Jag bor i vardagsrummet så att säga.

• Dandelionblade

Vi bor i en tvåa. Funkar helt okej.  Innan hade jag ett skynke i taket i v.rummet som skärmade av, så det blev som två rum. Skena i taket så man kunde dra tyget åt sidan.. Praktiskt!

• LinnV

Jag och min dotter bodde i en tvåa på 55 kvadrat. Jag sov då i vardagsrummet, men hade en bokhylla mellan sängen och soffan. Jag tyckte det var riktigt bra, trivdes bra med det. Sen flyttade min sambo in och vi bodde så nästan ett år alla tre plus hund. Man får göra det bästa av situationen bara..

• hopee

Vad skönt att det finns fler än jag som får bo så i-landsproblem förvisso...

• Majuni

Bor på 42 kvm.. sonen har rummet som lekrum, vi har 160 säng så vi sover i den tillsammans än så länge.

• kärring jävel

Bor med min son i ett hus på två våningar och källar som jag hyr.
    4 r.o.k plus tre små rum i källan som inte används.
    Ca: 100 kvm.

• caevo79

Bor med min dotter i en 2:a på 58 kvm. Har gjort om min klädkammare till rum till dottern. Rummet är ca 3 m X 2 m och det finns ett ganska stort fönster. Det fungerar jätte bra nu när hon är 2 år. När hon blir större så får jag komma på en annan lösning om vi bor kvar i denna lägenhet.

• sonen08

ja bor i en trea med min son.

hur gammal är ditt barn?? kan ni inte ha samma sovrum så länge som barnet är litet??

Svar på tråden Hur stort bor ni med ett barn?