• Svar på tråden Vad heter ditt/dina barn?
  • Superbia

Lars Morten Valfrid - Lars efter sin pappa och farfar, Valfrid efter sin pappas farfar och Morten för att det var ett namn som min sambo bara råkade slänga ur sig innan jag ens var gravid. Namnet fastnade och jag sa att vår kommande son skulle heta det.

Tore Vidar Hartvig - Tore efter sin morfar, Hartvig efter min morfar och Vidar diskuterades fram ganska sent i graviditeten; Egar-Ivar-Vidar, så gick snacket. Det var lite svårt att hitta ett namn som matchade Morten - var först inne på att båda skulle heta något på M, men vi ändrade oss som tur var.

Båda tilltalsnamnen betyder krigare/krigisk, så på sätt och vis passar de ihop Glad

Morten & Vidar 091029
  • eec82

Emil Carl Olov

Emil för vi gillade det. Carl efter pappa. Å Olov fanns på mannens sida, men gillade det så inte så mycket tánkar där.

Elias Erik Anton (kommer nästa heta, som ligger i magen nu).

Elias för vi gillar det. Erik efter min morfar som jag aldrig fick träffa, men iaf betytt mycket för min familj. Anton för att vi tänkt ha de som tilltalsnamn å att hedra min mormor lite, hon hade valt de till sitt barn som blev en tjej. Hade vi fått en flicka hade vi döpt henne efter min mormor. Som mannen tycker om minst lika mycket som jag.

• Zinara

Liv Elsa Viola heter min dotter. Liv för att jag gillar fornnordiska namn samt att jag nästan hela livet tyckt det varit så vackert. Hade en kompis som hette det som liten och var så avundsjuk på hennes namn. Elsa är efter min mans mormor och viola efter min mamma. I bådas släkt är det även traditionellt med 3 namn.

Väntar barn igen, och oavsett om det blir en pojke eller flicka blir det något fornnordiskt namn som tilltalsnamn, har massor av förslag. Det kommer även bli andra namn. Om det blir en pojke blir andra namnen John efter maken morfar och Gösta efter både min biologiska morfar och min styvmorfar samt min farbror Om det blir en flicka är det bara bestämt med Sonja efter gudmor än så länge, Sen får vi se vad som passar med valt tilltalsnamn.

• tideloo

Anmalie Lovisa.
    anmalie är ett anagram av mina systrars namn, Lovisa är tilltalsnamn å det valde vi då de va det namnet vi båda haft som favorit länge:

• Syster Anni

Elina Anna Matilda, Elina för att det är fint och lite ovanligt. Anna efter min gammelmormor som dog när min mormor var 10 år. Matilda för att det är fint och släktnamn.

Pelle Glenn. Pelle efter min farfar per-Olof och för att det var fint. Glenn för att alla heter Glenn i Göteborg

• abinito

Sven Gustav Arvid - Sven är ett släktnamn på mannens sida, Gustav kom vi fram till efter att han fötts men hade diskuterat det innan, Arvid efter mannens morfar.

Om Gustav blivit en flicka hade det blivit en Anna Lilly Sonja - Anna efter mig och min mormor, Lilly efter mannens farmor och Sonja efter min mamma.

Så vi får se om det blir en flicka nästa gång eller om vi måste slita vårt hår för att komma på fler pojknamn :)

• Kimmy

Min första son heter

ALVIN ola mikael - Alvin, för att det är ett fint namn som jag alltid gillat. Ola efter hans pappa och mikael efter min pappa och bror.

Min andra son heter

Theodor sune - Lite komiskt men jag tittade ofta på Alvin och chipmunkarna som liten (Alvin och gänget) och där finns ju Alvin, Simon och Theodor. Eftersom jag tycker Theodor är fint så blev det lite skoj att bygga på det. Sune är inte efter någon egentligen, ett fint namn och det är sune som har namnsdag på min födelsedag.

• MiisPiis

John, Ludvig, ELIAS. John för att pappan heter det i andranamn, Ludvig efter min morfar och Elias för att det är jättefint!

John, LINUS, Elliot. Sambon vann fighten, han tyckte Elliot var för engelskt. Linus för att han hade en mycket god vän i lumpen med det namnet.

Sen blir deras initialer J, L, E.

• alem

Ayla Elly Sara

Ayla för att det är ett sånt vacker namn som jag bestämde redan som 10åring att om jag fick en dotter en dag skulle hon heta det
    Och för att jag är ett stort "fan" av himlen och namnet betyder Månljus.

Elly efter mig, min mamma, syster och mormor. Även här har himlen ett kort med i leken då namnet betyder Solljus.

Sara för att pappan i familjens mamma alltid önskat sig en liten Sara men istället fick 3st söner
    Och så betyder namnet prinsessa och nog är hon en liten prinsessa alltid <3

(¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
Svar på tråden Vad heter ditt/dina barn?