• Svar på tråden BB-väska, snälla tips på vad jag ska packa?
  • kcs

trosor och bindor behöver du ej för att det får du på sjukan och deras trosor är enormt sköna ifall man spricker där nere....

kläder till barnet rekomenderar jag att du använder deras...

ta med dig tamborste tandkräm, inne tofflor, flippflopps för att dusha en moron rock då det är ganska skönt ifall du får besök då du inte vill sitta i deras tröja... mjukisar för att åka hem och något plagg till barnet när du ska hem...

• hoppas på en liten

jag hade med lite godis att tugga på efter förlossningen var verkligen sjukt godis sugen då så det var tur :P
    ombytes kläder till pappan kanske om han stannar eller om det blir en utdragen förlossning, vi hade tur att vi tog med det då det skedde en liten bajs olycka när min sambo höll våran dotter efter hon föddes :)

• Pirum

Amningskupor om du ska amma. Något mjukt att åka hem i. Necessär med det nödvändiga.
    Kläder till barnet att åka hem i. Babyskydd.

• 3 barns mamma84
    Till dig
    Stora bindor
    Shampoo & balsam
    Hårborste
    crem för dig om du vill
    Stora härliga trosor 4 st
    Amnings Bh
    Amnings kupa
    Mjuka byxor
    Strumpor
    Tröja
    Linne
    Morgon rock för Förlossning & efter
    Toflor att gå på mjuka ..

Saker
    Mobil & Laddare
    Kamera

Babyn
    Babyskydd/bilbarnstol
    Första nallen
    Nappen
    Första filten
    Boddys ca 4 st
    Lång ärmad och byxor 2 st
    Mössa
    Mjuk overall tun
    Blöjor några st
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Jeanikee

Jag väntar mitt fjärde barn och min BB-väska innehåller följande:

Schampoo + Balsam, borste, tandborste mm. Läppsyl (Ett måste, det viktigaste av allt, glömde det vid förra, och ALDRIG mer!) Kamera + laddare Mobil + laddare Myskläder till mig Kläder till bebisen (Body, byxor, strumpor, mössa, uteoverall. Filt till bebisen Något att äta (godis, nötter, frukt, eller nåt sånt) Något att dricka Journalen Inneskor Bok/tidning Block pennor (så min man kan skriva upp vad som händer och när, själv har jag ingen koll alls.) Babyskydd Nappar (fast de kan ifrågasättas...)
    Var den du är det finns redan så många andra
  • Ova

Flaska med "sugpip" tyckte jag var jättebra att ha på förlossningen att dricka ur.

• annapanna03
    Mariohn skrev 2010-10-02 01:03:20 följande:
    Vill du ha ett ärligt svar eller ett sockrat? 
    Ge mig ett ärligt svar...

Okej, oj det är mycket man ska ha med sig... jag drar mig verkligen för att packa BB väskan.. väskan jag ska bära med mig till min tortyrkammare på min BF dag :/

Hepp, då var det bara till att sätta igång då

http://miccawhite.blogspot.com/
  • brallison

Har börjat packa väskan igår (en sån där sport-väska) och fast jag inte packade ner några kläder för oss - är den redan i princip full! Hur stor väska ska man ha egenligen? Eller ska man två?Tyst

• älskarlivet81
    brallison skrev 2010-10-06 07:53:44 följande:
    Har börjat packa väskan igår (en sån där sport-väska) och fast jag inte packade ner några kläder för oss - är den redan i princip full! Hur stor väska ska man ha egenligen? Eller ska man två?Tyst
    Vi hade också en sportväska men allt fick plats i den. Man behöver inte så jättemycket med sig.
Svar på tråden BB-väska, snälla tips på vad jag ska packa?