• T E S S 01

Är storlek 62 Po.P fleeceoverall för stor för nyfödd (bf 1/12)?

Hej!
    Som rubriken lyder undrar jag villken storlek man ska köpa till en nyfödd? Ett plus är ju också om den kan räcka ett tag... Har köpt en Po.P fleecoverall i strl 62 men den ser ju så stor ut. Är det någon som har några erfarenheter om dessa overaller? Har hört att de är stora i storlekarna och funderar nu på om jag ska byta till strl 56. Tacksam för hjälp!!

• Svar på tråden Är storlek 62 Po.P fleeceoverall för stor för nyfödd (bf 1/12)?
  • LillaVanilla

PoP´s kläder är väldigt stora i storlekarna. Så den är nog på tok för stor, men passar kanske nästa år. Jag köpte en overall där i vintras till min son. Då ville jag ha strl 80 men det fanns inte. Då sa de att det räckte att köpa strl 74. Och den räckte jättelänge!!! Jag skulle nog satsat på strl 56 till en nyfödd. Det räcker i vår iallafall.

• Raow

Nej nej. KÖP DEN! Inom 1 månad är den lagom stor! Iaf för min tjej som var 54 lång när hon föddes..

• milli79

Det låter stort. POP har stora storlekar tycker jag men om jag var dig skulle jag nog försöka få tag på en mindre kanske begagnad billig att ha i början (första veckorna/mån) och sen använda den från POP ni kanske ändå behöver en varmare i början... beror ju på åkpåse osv. Vi köpte en flecce overall från POP stl 74 åt sonen förra vintern och han kan fortfarande ha den trots att han är 14mån men den är lite på gränsen förstås men han är relativt stor och har annars 86 i byxor.

• Scarlet

Pops storlekar ar minst en storlek storre an andra marken, sa storlet 56 racker sakert! Var son var medelstor, 50 cm och 3,4 kg och han fullkomligt drunknade i sin storlek 56 overall, sa den borde racka ett tag! Pop sotrlek 62 kunde han inte ha forran han var i alla fall 3 manader och da var han jattestor for sin alder.

• Belavon

Jag har köpt en fleeceoverall (annat märke) i 50/56 men de är ju faktiskt inte så tjocka så du kan ju alltid vika upp armar och ben. Sedan så overall gör ju inget om det är stora. Blir ju bara extra fötter och handskar på den då :) Jag har även gravid diabetes och de kommer inte låta mig gå över tiden eller att bäbisen blir för stor. Då sätter de igång mig. Skulle jag vara du så skulle jag behållt 62, man vet ju inte hur snabbt den växer ur de första storlekarna. Behöver du en 56 i början så gå och handla en på HM då kanske som ligger lägre i pris.

Själv ska jag åka och köpa en riktigt tjock overall i 62 idag och hoppas att den räcker över de kallaste månaderna i vinter. Jag har bf 28/11. Men visst är det svårt med storlekarna!

• Kazeer

Mina barn hade nog inte kunnat ha den. Jo, visst hade de fått plats i den men de hade nog varit svåra att hitta i den . De hade inte storlek 62 förrän de var närmare 4-5 månader.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • annat82

Just POP skulle jag satsa på mindre. Dottern är född 12/12 förra året och vi köpte en POP vindfleece-overall i februari då hon växte ur en av annan märke i 56. Hon kommer kunna ha sin POP i strl 62 hela hösten, iofs med skor då hon har långa ben, och kanske vi behöver byta till en större innan vintern är slut

Det här med att det inte gör nåt att overallen är stor är nog högst personligt för både föräldrar och barn. När vi köpte den så funkade det inte då hon var en liten som sprattlade konstant. Fastnade med benen och armarna i kroppen på overallen och blev arg istället så för henne funkade det inte

• T E S S 01

Oj vad svårt. För vår del gör det inget om den är lite stor men man vill ju inte att bebisen ska drukna i den. Frågan är också hur länge man behöver en fleeceoverall? När bebisen väl har vuxit i den är det kanske för varmt? Det är såååå svårt!!!! 

• BebisiFebruari

MIn son va iof bara 48 lång och vägde 3130g när han föddes, nu köpte vi ju iof ingen pop overall men han fick byxor och body därifrån i stl 56 när han va ca 1 månad som jag gick och bytte för att när jag la bodyn bara på honom för att se hur stor den va så la jag halsringningen där den ska vara och grenen hamnade nere vid hans fötter så vi bytte till stl 50 och dom kunde han ha tills han va 3-3½ mån.

Han är idag ca 70 cm lång och han skulle fortfarande kunna  ha byxorna förrutom att man får ha hela mudden helt nervikt isf. Så pop's kläder är verkligen stora i stl

Jätte svårt men jag hade inte behållt stl 62 utan bytt till 56

• Alexi

Vi hade köpt en PoP overall (ej fleece dock) i stl 62 innan dottern föddes. den var fortfarande jättestor när våren kom och hon inte längre behövde overall (hon föddes 6/12). Så vi köpte en på HM i stl 50 som hon hade första månaderna. Så med facit i hand borde jag bytt till 56. Det går ju att ha en stor overall som åkpåse typ i vagnen men i babyskyddet blir det ju knäligt som sjutton om den är för stor.

• Gurkan

Jag köpte en begagnad Pop-vindfleece-overall till sonen att ha vinter i stl 68. Lilleman är idag 5.5 månad och 66 cm kång och 8 kilo tung och overallen är jättestor på honom! Han kommer lätt kunna ha den i vinter!

• T E S S 01

Tror att det lutar åt att vi köper den mindre...

• Mary Jo

Köp 56. Min dotter var normalstor (3220 gr och 48 cm) och DRUNKNADE i storlek 56. (Hon drunknade nästan i 50 ..) o POP är stora i storlekarna!.

• NEllY 85

Behåll den, du vet inte hur stor bebis du får, och de e bättre med nått som e förstort än nått som e förlitet!! Vi fick barn i januari i år och hade en i storlek 62 innan vintern va slut hann hon växa i den! Lycka till!

• Habaladabala

62 i ytterkläder tog det flera månader innan mina tjejer kunde ha. I vanliga kläder kunde de ha det tidigare (dock efter ett par månader) men  ytterkläder är ju alltid ännu större.
    Om du inte förväntar dig en ovanligt lång eller stor bebis tycker jag du ska satsa på 56 istället.
    När han/hon är nyfödd kommer nog även den se gigantisk ut på.  

• hannis

Byt till 56! Pop är STORA i storlekarna! Min son är 7 månader och kan utan problem ha kläder från Pop i strlk 62. Jag har köpt en Pop overall till honom i strlk 74 som han skall ha mellan 9 och 14 månader ungefär. När han föddes (feb) hade han en overall i 56 från hm och de är små i storlekarna och även den var jättestor. (sonen var 51 cm lång när han föddes)

• Camilllla

Det beror lite på vilken årsmodell den är, men överlag är de stora. Overall modell -06 köpte vi i 56 till sonen som skulle komma i februari, men när han väl var född insåg vi att den var på tok för stor Och då var han ändå 53 cm lång... När han var omkring en månad började den gå att använda, men då blev det för varmt istället...

Minstingen föddes i början av juni och hade en 62:a årsmodell HT-09 (turkos) förra hösten. Den var rätt lagom när han var 3-4 månader men när han blev lite äldre fick vi använda tossor och vantar, vilket jag iofs inte såg som nåt problem. Kanske att en 68:a av just den årsmodellen hade funkat. Från december till februari hade han manchesteroverall då vi tyckte fleeceoverallen var för tunn.

I mars-april i år var han 9-10 månader och hade en fleeceoverall i storlek 68 (VT 2009, den utan luva). Just den var jättestor i storlek, tror vår första tanke var att han skulle ha den på hösten men vi insåg att det var för stort och den passade visst på våren istället

Sen beror det ju på, ligger man mest i vagn gör det ju inte så mycket om det är lite stort, men åker man bil en del så tycker iallafall inte jag det känns säkert att sätta fast ett barn med en jätteoverall... Det blir mest en massa tyg och knappt nåt barn innanför bältet

Noel 070222 & Julian 090605
Svar på tråden Är storlek 62 Po.P fleeceoverall för stor för nyfödd (bf 1/12)?