FannyN skrev 2010-11-23 15:41:22 följande:
Ja det skulle vara spännande att veta skillnaden för som sagt prisskillnaden är rätt stor. Men det är säkert en del beroende på att de finns ett stort utrymme för prissättningen. Jag betalade 80 kronor för mina i silikon som är det där märket på filmen på youtube och sen ser jag samma form för 239 på en internetshop.
På bagaren och kocken finns ju billiga i silikon och riktigt billiga i plast. Om de där formarana för 29 i plast funkar bra så fattar jag inte vilka som köper de för 239 faktiskt.
Jag vet med mig att jag kommer att vilja ha massor med formar på en gång och det kan tydligen gå på mellan 500 och flera tusen...lite skillnad. Varje gång jag börjar med något nytt vill jag ha allt på samma gång liksom.
Det ska bli kul med kursen, t ycker jag om det ska jag gå många kurser jag älskar att gå på kurs!
Jag är orolig för chokladtempereringen för jag har ingen skiva utan vill göra i bunkar hoppas man får lära sig det också.
Det är riktigt kul att läsa om er och vad ni gör och det är roligt att ni och tråden finns!!
Vi fick på kursen lära oss att temperera utan marmorskiva och det blev kanon.
Jag har även gått bagerikurs i gymnasiet där vi tempererade på marmor, vilket jag kan tycka var jobbigare/kladdigare