Alltså, det här med storlekar...
Idag inhandlade jag första bebis kläderna, en body och ett par byxor. Hade mamma med mig som rådde mig om storlekar och hon tyckte absolut jag skulle köpa stl 50 och inte 56. Till och med det blir för stort i början sa hon. Jag blir lite osäker för det ser så otroligt smått ut!!! Till saken hör att vi väntar vårt första barn, sambon och jag, så vi har absolut ingen koll på det här med storlekar på bebisar förutom att de växer så det brakar om det i början.
Vad bör man köpa för storlekar till de allra första månaderna? Jag vet inte om det spelar in att varken sambon eller jag är några "jättar" med mina 1,60 och hans 1,70 över havet. Sannorlikheten för en gigantbebis känns orimligt. Sambons mamma fick dessutom gå på extrakontroller hos barnläkare för att bvc inte tyckte han växte tillräckligt snabbt. Hon kom dock till en mer kompetent barnläkare än bvc-sköterska eftersom han konstaterade snabbt att eftersom sambons föräldrar är korta så bör barnet också vara kort. Aja, nog om det men det jag ville få fram är att vi gissar att vårt barn också kommer att vara något litet till växten. Mina föräldrar är också korta så det finns gott om korta gener i släkten.
För att göra ett långt, svamligt inlägg kort; Vad bör man har för storlekar hemma i början?
Vi bör ju köpa en overall till bebis med tanke på BF i januari och frågan är om storleken på den 50 el 56... eller bör vi vänta med overall tills bebis kommit kanske?
Många frågor blir det på vägen....