• dorsia

Tips önskas ang 2-åring som kastar...

Min 2-åring har blivit som förbytt på mindre än 2 veckor. Han har börjat kasta saker i golvet, slår oss föräldrar och även sin kusin som är 9 månader äldre.. henne kan han slå i huvudet med handen eller någon leksak, dra i håret osv.

Säger vi till honom att han inte får kasta saker tex så tar han i ren protest en annan sak och kastar även den i golvet, det kan vara precis vad som helst, det han får tag i för sekunden -  tv-dosa, mobiltelefon osv.  Jag har försökt förhindra det genom att avleda honom precis när jag ser att det är på gång, jag har försökt prata med honom pedagogiskt, och jag har tom. blivit arg och sagt till på skarpen. Ingenting hjälper och det känns såå hopplöst!!

Finns det fler som har det så här, och vad gör ni?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips önskas ang 2-åring som kastar...
  • dorsia

Ingen annan som har det så här som vill dela med sig av lite idér och tips?

• dorsia

Skönt å höra att det finns fler. Idag har det varit en hemsk dag hemma... Han har kastat pussel, bilar, ljuslyktorna som står framme på köksbordet, bestick, träklossar, tv-dosan.. ja listan kan göras lång! Suck!

Karisma: Skönt att ni har hittat ett sätt som passar er, själv tycker jag att han är lite för liten för att jag tror att det ska ha någon effekt på min son.

Det är väl bara att kämpa vidare!

• dorsia

PetraMunchen:
    Det dumma är att det går lixom inte ta bort saker som han kastar, han kastar ALLT Men det är nog bara att härda ut kanske..

Är det inne med stora märken och djupa jack i trägolv tro

• dorsia
    Flickan och kråkan skrev 2010-10-06 15:50:06 följande:
    Ja visst är det det. Jag tycker fortfarande hon ska skippa time-out.....det är mitt tips.
    Jag förespråkar inte heller time-out
Svar på tråden Tips önskas ang 2-åring som kastar...