• Anonym

Vad kan vara fel när urinen luktar riktigt illa? Det är en riktigt stark ?

Vad kan vara fel när urinen luktar riktigt illa? Det är en riktigt stark ?

Jag dricker bra och har inga mera symtom

• Svar på tråden Vad kan vara fel när urinen luktar riktigt illa? Det är en riktigt stark ?
  • Mar ia

Urinvägsinfektion. Jag skulle gå ner till vårdcentralen och låta dom ta en odling.

• Anonym
    Mar ia skrev 2010-10-03 14:55:56 följande:
    Urinvägsinfektion. Jag skulle gå ner till vårdcentralen och låta dom ta en odling.
    Ringer imorgon då , tack
    Fast jag inga andra symtom som tyder på uvi .
  • Tingeling83

1. Vit/ljusgul

Helt normal färg på urinen. Om du dricker mycket vatten blir kisset ljusare, nästan genomskinligt.

2. Skummig

Om urinen skummar mycket och ser ut som uppvispad äggvita kan du ha spår av äggvita i kisset. Det kan drabba diabetiker eller njursjuka. Sök läkare!

3. Röd

Röd urin kan bero på att du har ätit rödbetor eller tar medicin som färgar kisset. Men det kan även bero på blod i urinen. Det är allvarligt. Sök genast läkare om du misstänker det. Blod i urinen kan vara ett tecken på cancer, njurinflammation eller urinsten.

4. Grön

Beror sannolikt på att du har ätit av ett visst födoämne. Till exempel sparris eller vissa andra grönsaker.

5. Gul

Helt normalt och inte farligt. Ditt kiss är oftast starkt gulfärgat på morgonen. Det beror på att du inte har druckit vatten som blandar ut urinen. Lite vatten, gulare kiss alltså.

6. Grumlig

Om ditt kiss är grumligt kan det vara så att du har en urinvägsinfektion eller blåskatarr. Luktar din urin dessutom äckligt kan det vara läge att uppsöka en doktor.

♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥www.mammanemma.blogg.se♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥
  • Medusan

Uttorkning? Om du druckit väldigt lite kan urinet bli väldigt koncentrerat och då luktar det mycket starkare och får också en mycket mörkare färg.

• Mar ia

Jag har haft UVI utan att jag märkte det på annat sätt än att det luktade starkt. Tycker du ska kolla upp det. Hos mej gick det så långt att jag fick åka in akut eftersom det gick upp i njurarna.

• Anonym
    Mar ia skrev 2010-10-03 15:12:31 följande:
    Jag har haft UVI utan att jag märkte det på annat sätt än att det luktade starkt. Tycker du ska kolla upp det. Hos mej gick det så långt att jag fick åka in akut eftersom det gick upp i njurarna.
    Haft uvi mot njurarna förr
  • Anonym
    Medusan skrev 2010-10-03 15:02:10 följande:
    Uttorkning? Om du druckit väldigt lite kan urinet bli väldigt koncentrerat och då luktar det mycket starkare och får också en mycket mörkare färg.
    LÄS ts start!
Svar på tråden Vad kan vara fel när urinen luktar riktigt illa? Det är en riktigt stark ?