• Erase

Recept på "Subway- kakorna"

Nån som har receptet (eller liknande) på de underbart goda chokladkakorna de har på SUBWAY ?? 

• Svar på tråden Recept på "Subway- kakorna"
  • MagdaA
    MissMurig: har första plåten i ugnen av "ditt" recept nu Brukar baka efter ett annat i vanliga fall, ska bli spännande å se om det här smakar lika bra. Men visst ska de va bakpulver i? Saknade det när jag stod å rörde ihop smeten, kollade receptet du länkade till och förstod det som att det skulle va 1 tsk. Stämmer det?
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MissMurrig
    MagdaA skrev 2010-10-05 13:57:11 följande:
    MissMurig: har första plåten i ugnen av "ditt" recept nu Brukar baka efter ett annat i vanliga fall, ska bli spännande å se om det här smakar lika bra. Men visst ska de va bakpulver i? Saknade det när jag stod å rörde ihop smeten, kollade receptet du länkade till och förstod det som att det skulle va 1 tsk. Stämmer det?
    Oj har missat det! Nja.. bikarbonat ska det vara, baking SODA, men det går nog bra ändå, men vet inte om det är samma mängd då...  sorry... Men lovar, det är ett jättebra recept annars, jag får bara beröm för det.. om man nu kan säga så, det är ju inte MITT recept.
  • MagdaA
    MissMurrig skrev 2010-10-05 23:23:22 följande:
    Oj har missat det! Nja.. bikarbonat ska det vara, baking SODA, men det går nog bra ändå, men vet inte om det är samma mängd då...  sorry... Men lovar, det är ett jättebra recept annars, jag får bara beröm för det.. om man nu kan säga så, det är ju inte MITT recept.
    ah. okej, jag är inte så bra på engelska. var dessutom mitt i baket när jag upptäckte att det fattades så jag kikade bara lite snabbt. jag tog 1 tsk bakpulver å de blev bra ska ta bikarbonat nästa gång!
  • SilverEmma

Vad är chocolate chips? Typ hackad valfri choklad?

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Shaun the sheep
    SilverEmma skrev 2010-10-07 15:09:05 följande:
    Man kan köpa färdiga chocolate chips, det är dock ganska svårt att få tag på i en vanlig affär. Finns eventuellt på City Gross. Annars går det precis lika bra att hacka chokladen själv,
    det är väl mest bekvämt att köpa färdiga =)
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • SilverEmma
    Shaun the sheep skrev 2010-10-07 15:54:36 följande:
    Man kan köpa färdiga chocolate chips, det är dock ganska svårt att få tag på i en vanlig affär. Finns eventuellt på City Gross. Annars går det precis lika bra att hacka chokladen själv,
    det är väl mest bekvämt att köpa färdiga =)

Kan tänka mig att det är MYCKET billigare att hacka själv!

Tack för svaret!

• Shaun the sheep
    SilverEmma skrev 2010-10-07 16:06:25 följande:

Kan tänka mig att det är MYCKET billigare att hacka själv!

Tack för svaret!

Ja, det är det säkert =) Men ack så tråkigt
    Hade det funnits på Ica Maxi så hade jag nog kunnat tänka mig att köpa såna till chocolate chip cookies,
    men mest för att det ser fint ut när det är exakt lika stora bitar. Men jag skulle aldrig göra som i USA,
    där dom verkar ha färdiga chocolate chips till allt som bakas med choklad :s
  • MissMurrig
    SilverEmma skrev 2010-10-07 15:09:05 följande:
    Typ, de ser ut som s,å choklad-droppar. OCh de smälter inte lika fort tror jag som vanlig choklad, de ska ju fortfarande vara chokladpluppar i kakorna, inte gojs. Men jag hittar dem knappt någonstans, såg sån på the English shop, typ 80kr kostade en påse!! Så jag gjorde med non-stop istället, blev lite finare också med olika färger.
  • Shaun the sheep
    MissMurrig skrev 2010-10-07 16:27:49 följande:
    Typ, de ser ut som s,å choklad-droppar. OCh de smälter inte lika fort tror jag som vanlig choklad, de ska ju fortfarande vara chokladpluppar i kakorna, inte gojs. Men jag hittar dem knappt någonstans, såg sån på the English shop, typ 80kr kostade en påse!! Så jag gjorde med non-stop istället, blev lite finare också med olika färger.
    Jag vet att Odense gör såna, och jag mailade förut. Dom sa att det nästan bara är City Gross som säljer deras chocolate chips. Men bor du i närheten kan du ju kolla där, Odense borde ju inte vara så dyrt =)
    Här i Eskilstuna finns inget City Gross :/
  • MissMurrig
    Shaun the sheep skrev 2010-10-07 16:38:36 följande:
    Jag vet att Odense gör såna, och jag mailade förut. Dom sa att det nästan bara är City Gross som säljer deras chocolate chips. Men bor du i närheten kan du ju kolla där, Odense borde ju inte vara så dyrt =)
    Här i Eskilstuna finns inget City Gross :/
    Bor i Göteborg, Sveriges näst största stad, ingen City Gross här heller.... 
  • SilverEmma

Det finns ett City Gross här i närheten, brukar storhandla där ibland! I lilla Höör...mitt i ingenstans liksom. Tror det finns i Kristianstad 3 mil hemifrån också.

Ska lätt testa det här receptet nästa vecka!

• 08a

Hej!
    Förlåt att jag lånar tråden lite!

Missmurrig: Jag provade baka "ditt" recept igår, smaken är ju underbar!! Men tyckte dom blev lite torra, hade gärna haft dom lite mer sega i mitten, vad gör jag för fel? hade jag dom i ugnen för länge kanske??  gräddade dom bara i ca 10-11 minuter. eller vispade jag äggsmeten för mycket??

Nån som vet?

• MissMurrig
    08a skrev 2010-10-18 11:55:21 följande:
    Hej!
    Förlåt att jag lånar tråden lite!

Missmurrig: Jag provade baka "ditt" recept igår, smaken är ju underbar!! Men tyckte dom blev lite torra, hade gärna haft dom lite mer sega i mitten, vad gör jag för fel? hade jag dom i ugnen för länge kanske??  gräddade dom bara i ca 10-11 minuter. eller vispade jag äggsmeten för mycket??

Nån som vet?
    Vet inte, jag brukar ha som så att de knappt får färg, men runt 10 min. Men hur bakar du ut dem? Jag gör som riktigt tjocka bollar av dem, och de smälter ner till en platt kaka, men blir lite seg och "obakad" i mitten. 
  • 08a

Jag la bara klickar på en plåt... ska prova igen och grädda dom lite kortare tid :) får prova mig fram lite... tack för ett smarrigt recept!!

• MagdaA

kan ju variera mycke mellan olika ugnar har jag märkt. jag tog ut mina innan dom såg klara ut, då blev dom perfekt

sen har jag alltid mina cookies i frysen, tar fram dom en stund innan dom ska ätas. då ligger dom inte och torkar ihop och blir hårda. tinar på bara några minuter och då är dessutom chokladen hård och knaprig igen. mums!

• 08a

Gjorde en till sats och nu blev dom precis som dom ska :) mums mums mums

Svar på tråden Recept på "Subway- kakorna"