TeeTee skrev 2010-10-05 11:58:59 följande:
Och vem är det som har sagt att en bebis inte kan dricka ur glas? Han ammas och äter smakportioner. När han skall dricka vatten till smakportionerna dricker han ur vanligt glas. Du undervurderar små barns förmåga. För mig känns det i a f mer vanligt att en bebis dricker ur glas än att en stor 3-åring dricker ur nappflaska.
Om det är kränkande att dricka ur flaska vad är det då inte att dricka ur glas? Eller du ger ditt barn glaset att dricka själv?
La Lola skrev 2010-10-05 12:49:41 följande:
Fast det är skitsmart. Då behöver man aldrig tänka på att släpa med sig nån flaska eller mugg om man ska nånstans.
Så har vi alltid gjort med Hedda oxå (hon fattade aldrig grejen med att dricka ur en pipmugg tex).
Fast, det tycker inte jag är smart :P Har tetsat och han dränker sig själv. Inget annat än sugrörsmuggen från Bambino funkar här, men då kan han använda den helt själv och jag ser hur stolt han är att han kan. Pipmuggen funkade ett tag men han fick aldrig till det. Dessutom var den alltid för tung att lyfta för honom själv.
Klart han dricker ur glas om det krisar, men det är inget smart för han antingen slurkar för mycket hur man än gör eller spottar ut det.