• La Lola

Tips på en bra vällingmugg

Går väl att vispa ihop det i en skål först, värma o sen hälla i vilken mugg som helst?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    TeeTee skrev 2010-10-05 11:43:38 följande:
    3 år och välling i nappflaska!??!!! Känns nära inpå kränkande för barnet.

Min son är 4 månader och dricker ur vanligt glas. Gissar på att din 3-åring också kan det? Om det är för måttenhetens skull så skaka ihop det i nappflaskan och häll över det i en mugg.

Förlåt om det blev lite "skarpt", men jag blev lite chockad.
    Kränkande för barnet?
    Om barnet föredrar flaskan då?

Min Alma åt välling ur flaska tills hon var 4.
    När jag tyckte att hon skulle börja dricka ur mugg...ja då slutade hon dricka välligt helt o hållet.
  • La Lola
    RadarQueen skrev 2010-10-05 11:47:19 följande:
    4 månader och dricker ur glas? Verkar opraktiskkt. Det är ju en liten bebis fortfarande..
    Fast det är skitsmart. Då behöver man aldrig tänka på att släpa med sig nån flaska eller mugg om man ska nånstans.
    Så har vi alltid gjort med Hedda oxå (hon fattade aldrig grejen med att dricka ur en pipmugg tex).
  • La Lola
    RadarQueen skrev 2010-10-05 17:18:36 följande:
    La Lola skrev 2010-10-05 12:49:41 följande:
    Fast det är skitsmart. Då behöver man aldrig tänka på att släpa med sig nån flaska eller mugg om man ska nånstans.
    Så har vi alltid gjort med Hedda oxå (hon fattade aldrig grejen med att dricka ur en pipmugg tex).
    Fast, det tycker inte jag är smart :P Har tetsat och han dränker sig själv. Inget annat än sugrörsmuggen från Bambino funkar här, men då kan han använda den helt själv och jag ser hur stolt han är att han kan. Pipmuggen funkade ett tag men han fick aldrig till det. Dessutom var den alltid för tung att lyfta för honom själv.
    Klart han dricker ur glas om det krisar, men det är inget smart för han antingen slurkar för mycket hur man än gör eller spottar ut det.
    Alla barn är ju olika.....
Svar på tråden Tips på en bra vällingmugg