Inlägg från: SVejsan |Visa alla inlägg
  • SVejsan

Tandblekning med hål i en tand...? Går det bra?

Jag förundras över dina prioriteringar... men:

Antar att det beror på typen av tandblekning. På de flesta teknikerna varnar de för ilningar och troligen så ökar det ju ju mindre tandmaterial/emalj man har till pulpan.

Vad sjutton är anledningen att man överväger en estetisk insats istället för att reparera tänderna så att man inte får svårare problem, eller inväntar du en smärtsam rotfyllning för en större peng?

• SVejsan
    Kajsan skrev 2010-10-05 07:19:21 följande:
    Nu tycker jag att vi är lite OT visserligen, och vi har inte alls med att göra TS val.
    Men , jag kan ju tänka mig att det är en ekonomisk fråga, att laga hål i tänderna kan kosta åtskilliga tusen, något inte alla har råd med och därför får gå med hål.
    En tandblekning kostar lika mycket som en ny mascara. Lite skillnad kanske.
    Jag svarad On topic, men med en tilläggsundran då en blekning hos en proffs/tandläkare kostar från 1500 kr (per käke). http://www.ftv.sll.se/Bazment/ftv/sv/blekning-smycken-piercing.aspx#Tandblekning

För 1500 kr och uppåt så kan man nog få några hål lagade?

Antog dock inte att man körde på hemmasatserna som tar längre tid och inte följs av indviduell anpassning, övervakning av eventuella problem, hjälp vid allergiska reaktioner osv.

För ett bra resultat rekommenderas lagade hål och fyllningar av god kvalite...
  • SVejsan
    nne311 skrev 2014-01-27 07:01:30 följande:
    Tandblekning hemma - track.ibright.se/product/iBright/?uid=2484&si... Mina tänder är märkbart vitare och jag såg skillnad redan efter första gången.
    Ovanstående site saknar kontaktuppgifter, info om distansköplagen och uppgifter om vilka godkännande produkten egentligen har. 
    Skulle vara skeptisk om man följer de rekommendationer som finns om E-handel!

Svar på tråden Tandblekning med hål i en tand...? Går det bra?