Inlägg från: Bonanza |Visa alla inlägg
  • Bonanza

Står era barn i bostadskö?

Det går väl inte att ställa barn i bostadsköer, man måste väl vara 18 år?

Vi funderar på att ställa oss/barnen i de stora studentstäderna; umeå, stockholm, lund, göteborg etc

Bostadssituationen i staden man bor i är väl irrelevant? Vem vill att ens unge ska bli en looser som bor kvar i samma stad hela livet?

• Bonanza

Är det konstigt att man vill att ens barn ska göra något av sitt liv och inte bara bo kvar i samma håla de växte upp i? Jag förutsätter att mina barn ska plugga vidare på högskola eller universitet, och jag förutsätter att de har så pass mycket äventyrslusta att de flyttar ifrån den universitetsstad vi bor i.

Det är väl inte märkligt?

• Bonanza
    La Lola skrev 2010-10-05 09:24:05 följande:
    Om man ser din boendeort som en håla själv....varför bor man då kvar undrar jag?
    Matillin skrev 2010-10-05 09:28:59 följande:
    Nej om man bor i en håla så förstår jag absolut att man känner så.
    Själv är jag från en småstad och har bott i göteborg och nu i stockholms län sen 8 år tillbaka, och stormtrivs.
    För mig finns det ingen annan stad i sverige där jag hellre vill bo och jag önskar att mina barn vill bo kvar här sen när dom är stora.
    Här finns alla möjligheter att utvecklas både personligen och i karriären och jag vill gärna inte skiljas från dom sen heller
    Det är bara i hålor det "inte är något problem" att få en bostad. Jag bor inte i en håla, jag bor i en universitetsstad. Men hoppas ändå att barnen flyttar härifrån när de ska studera vidare.
  • Bonanza
    Matillin skrev 2010-10-05 10:11:09 följande:
    Jo det tror jag med, men jag tror inte att det är en nödvändighet, speciellt inte om man trivs i staden där man bor.
    Risken är ju rätt stor också att barnen inte kommer tillbaka till sin hemstad igen sen när dom väl flyttat.
    Ser det inte som någon större risk? Eller vad det negativa skulle vara med det, menar jag.
Svar på tråden Står era barn i bostadskö?