TwistedSister skrev 2010-10-05 00:18:02 följande:
Haha är ni kloka eller? Står i köer och betalar avgifter varje år för att era barn ska slippa köa sen som alla andra. Kanske kan man lägga lite energi på att påverka politiker så att ALLA kan få någonstans att bo i framtiden. Eller? Nä just det huvudsaken att man räddar sig själv sen kan det gott gå åt helvete för alla andra, det drabbar inte mig.
Bara att kön råkar bli hundrafemtielva år lång när alla har ställt sina nyfödda bebisar i den!
Hm hur tänker du nu?
Hur skulle kön bli längre om man ställer barnet där när det är 1 år jämfört med när det är 18 år?
Jag ska ju inte ha någon lägenhet dom första 18 åren i kön så jag tar inte upp någon plats för någon av dom som vill ha lägenhet nu?
Om alla väntade tills deras barn var 18 år i stället skuille samma mängd tävla om lägenheter i alla fall.
Skillnaden skulle bli att mina barn måste vänta tills dom är 36 år med att få en lägenhet om jag ställde dom i kön så sent
Det är smart att ställa sina barn i kö som små redan eftersom det är skitsvårt att få en lägenhet i den här staden.
S
en om det finns många eller få lägenheter kan jag tyvärr inte göra ett skit åt tyvärr.
Eller har du några förslag på hur vi kan påverka politikerna, för jag hör jättegärna dina förslag
Det är förresten fritt fram för alla att ställa sig eller sina barn i kö så på vilket sätt skulle det vara orättvist?
Alla har råd att betala den lilla köavgift det handlar om.
Puls skrev 2010-10-04 22:25:39 följande:
Jag trodde också det var åldersgräns på bostadskön.
Annars hade jag ställt dottern i den för länge sen.
Nån som vet hur det funkar i Stockholms bostadskö?
Det är tyvärr 18-års gräns i sthlms stads bostadskö.
Men man kan ställa dom i privata bolag som skb eller hsb om man vill.