Matillin skrev 2010-10-05 09:40:56 följande:
Jo det tycker jag nog att man gör.
Utvecklas gör man också av att resa vilket jag hoppas att mina barn kommer få möjlighet till att göra.
Men det betyder ju inte att man inte kan utvecklas om man bor kvar i samma stad, speciellt inte en så pass stor stad som sthlm.
Här räcker det med att man flyttar från en tunnelbanestation till en annan för att möta 10000-tals nya människor
Närå men staden är så stor så det är ju knappast så att man inte möter nya människor under sin livstid eller hamnar i nya situationer via studier, karriärval eller vänkretsar.
Jo, jag håller med. Men just den erfarenheten att flytta är ju svår att få på annat sätt. Att flytta till en annan tunnelbanestation är på intet sätt samma sak då man utan problem kan leva samma liv som man gjort förut just pga tunnelbanan...
Detta är f.ö en diskussion som jag och min sambo har rätt ofta. Han är född och uppvuxen i Sthlm och jag har bott på 9 olika orter i mitt liv. Han ser inte alls nyttan av att flytta on man alltid trivts, men så har han ju också alltid beställt samma pizza i hela sitt liv för "den är ju god". Pfftt, vanemänniskor allktså.

Men nu är jag visst lite OT.