• Runguska

Hjälp med e-post till flera mottagare.

Jag har en ganska lång lista på människor jag vill skicka samma mail till. Jag vill inte att alla ska se allas adresser eftersom jag månar om deras integritet. Nu sitter jag Outlook 2003 och har listan med namn i ett annat dokument ovetande om vad jag ska göra. Drar jag in namnen till adressraden ser ju alla vilka jag skickat till. Jag gjorde en "Distibutions lista" eller vad det kallades, men den verkar bara vara till för att lämna ut tider och dessutom kan jag inte längre hitta den.

Det är för många nämn att skicka mailen ett och ett, så vad ska jag göra?

• Svar på tråden Hjälp med e-post till flera mottagare.
  • Mala

Skicka som blind kopia eller hemlig kopia, då kan de som du skickar till inte se de andra adresserna.

• Runguska

Ska jag lägga in alla adresser i fältet "kopia"? Är det den rad somär markerad med "Cc"?

• Mala

Ja du ska lägga i dem där, men inte under Cc utan tror det står Bcc. Brukar vara den nedersta raden.

• Mala

Annars blir de synliga under Cc

• Runguska

Jag kan verkligen inte få fram Bcc, jag har följt hjlpen i Outlook och gått in under View, men det finns helt enkelt inte som elternativ där. Kanske har jag träffats av en förblindningsförtrollning eller liknande men jag kan då inte få fram raden Bcc.

Nu har jag i alla fall fått fram min distrubitionslista i "till" fönstret. Kommer de som får mailet att se alla adresser, bara sin egen eller det namn jag har på listan?

• Alicat

det finns en inställnign i outlook om att visa bcc har jag för mig, har du inte gjort dne isntällningen så får du itne upp den rutan. lägger du adresserna i cc så ser alla allas adresser....

kommer inte ihåg exatkt var isntllningen görs i outlook och har det itne här på jobbdatorn (vi anvädner notes)

• Alicat

från microsofts site

"Om du använder Microsoft Outlook som e-postredigerare

Klicka på Fältet Hemlig kopia på Visa-menyn."

• Runguska

Alicat: Jag har varit i "Visa-menyn" och alternativet finns inte Fattar inte varför det inte går. Ska man behöva installera en ny mailklient bara för detta?

• Runguska

Ja, jag har Office 2003 och använder Outlook dagligen. Har inte haft några problem hittills, men ska det jäklas så ska det väl göra det rejält!

• Runguska

Jag vill bara tillägga att jag är mycket tacksam över all hjälp. Låter jag sur så är det över programmet

• Runguska

Jag hittade, jag hittade! Tack så mycket för hjälpen!

Svar på tråden Hjälp med e-post till flera mottagare.