• Jackie85

Vilken stavning på Theodore är finast?

Jag och fästmannen har bestämt oss för att den lilla knatten skall heta Carl Elliot Theodore. Tilltalsnamnet kommer vara Theodore, men vi är osäkra på vilken stavning som är bäst och ser bäst ut.

Teodor
    Theodor
    Theodore

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Vilken stavning på Theodore är finast?
  • Månsi

jag gillar båda men inte med E på slutet.
    Älskar det namnet , men har ju två tjejer :)
    Grattis till den kommande sonen och till det underbara namnet , bra val :))

• Loon

Teodor - enklast möjligt!

Fint och barnet behöver inte förklara sig jämt "Med H", "med E på slutet" osv

• Siamüsen

Spontant skulle jag säga Theodore men jag bor ju inte i Sverige. Tror att Teodor är enklare kanske. I Sverige alltsa.

• Tecken

Teodor. Det kliar i fingrarna på mig och jag vill uttala Theodore som "Feo-dåre". Jag vet inte, det kanske bara är jag som är lite eftermiddagsknäpp

• Tittij

Jag tycker Theodore. Det är ju inte ett svenskt namn fö rmig, utan ett engelskt och då ska det stavas med h.

Loon skrev 2010-10-04 18:13:58 följande:
    Teodor - enklast möjligt!

Fint och barnet behöver inte förklara sig jämt "Med H", "med E på slutet" osv
    Jag tror att han iallafall får förklara, oavsett stavning. "Stavar du med h eller utan?" kommer ju frågan bli...
  • Nicknov10

Är inte Theodor orginalstavning om man kan säga så? Så stavar nog de flesta och är finast anser iaf jag.

• MissLillan

Är det stavat med e på slutet så känns det som att man vill uttala det. Då känns det flickigt... Så jag röstar utan e.

Svar på tråden Vilken stavning på Theodore är finast?