• LittleSister

När berättade ni för chefen?

I vilken vecka/månad var du i när du berättade för chefen att du var gravid? Och hur berättade du det?

• Svar på tråden När berättade ni för chefen?
  • oliven10

Jag berättade för min chef nästan på en gång, vi är så öppna med varandra på jobbet.
    När han hade lunch så gick han och köpte en bok till mig som en liten present (yoga för gravida)Skrattande

• Beautibaux

Gud, det har jag redan glömt..men jag har för mig att det var i vecka 17, för då kunde jag verkligen inte dölja magen längre trots mindre figursmickrande arbetskläder Solig

♥☆° Mamma till Mini °☆♥
  • dannesmona

Jag  berättade tidigt kan jag ha varit i v5 kanske, då det påverkar planering och tänk inför nästa säsong. Han är jättebra, och blev väldigt glad.  Jag har ett stort stöd av min arbetsgivare och känner mig trygg i att han backar upp mig om jag skulle behöva det.

Då jag jobbar som konsult så väntade jag 2-3 veckor till innan jag berättade på den arbetsplats jag är, om det inte vore av säkerhetsskäl skulle jag ha väntat längre med att berätta för arbetsplatsen, men jag ville inte att om något hände att dom skulle ringa min man och skrämma slag på honom.Skrattande 

• JWN

Jag tänker berätta i vecka 19 ungefär, efter vi varit på ultraljudet så jag vet BF mer exakt...

Och det kommer då lägligt att vi har medarbetarsamtal och jag tänker gå hem 7 veckor innan BF och då är jag ju andå tvungen att berätta snart, så då passar medarbetarsamtalet bra, annars hade jag fått boka en tid till med chefen.

• LittleSister

Tack för alla svar :) Jag är ju bara lite orolig hur chefen kommer reagera. Alla chefer är ju inte alltid schyssta när det gäller graviditeter.. Får hoppas på att min chef blir... glad :P

• SuzR

min chef är min svåger och min syster som är gift med honom jobbar också på samma jobb...och min pappa och en annan släkting så de fick reda på det när jag plusade i vecka 4, då jag berättade för min syster. Vi är ju familj och väldigt nära. Det var inga problem alls såklart. Det visade sig att min syster också var gravid,....och den andra släktinges sambo..baby boom!

• längtann87

jag berättade för kollegorna när jag va i vecka 4, kunde inte dölja det av  glädje men med chefen har jag inte pratat med än men han har nog redan hört från alla andra på jobbet:). jag får väl prata med honom nästa vecka.
    Är nu i vecka 5+5.

• ball of yarn

Jag valde att berätta för arbetsgivaren i vecka 14... Kändes bra att vänta de "nojiga" 12 veckorna plus lite extra... Men hade redan berättat för min arbetsledare och arbetsgrupp några veckor tidigare...

• Lorelei

Jag hade inget annat val än att berätta väääldigt tidigt, v. 6. Mådde så illa att jag inte tog mig till jobbet och när jag väl var där så kräktes jag mellan patienterna. Blev sjuksriven för blödning i v. 9 och sen visste hela organisationen om det.

• Mellanmjölkens land

Vi bytte chef mitt i alltihop. För chef no1 berättade jag tidigt, v8 eller 9 tror jag det var. Chef no1 berättade i sin tur för den temporära chef no2. Däremot berättade ingen av dem för chef no3 som fick veta i v17. Eftersom vi har arbetsledare utan egentligt chefsansvar gjorde det inte så mycket att chef no3 fick veta det sent. De och mina nära arbetskamrater fick veta nån vecka efter chef no1. Övriga avdelningen har jag inte sagt nått till än.

• brokig

jaga berättade för mig chef igår (v 14 +0) då jag upplever att mitt jobb börjar påverkas alltför mycket av graviditeten. Bland annat ramlade jag ihop på ett kunduppdrag i veckan och var borta i några minuter. Han visade stor förståelse och jag tror det kommer att underlätta för mig ztt kunna fortsätta jobba i vettig takt istället för att jobba ihjäl mig och sen råka ut för något. Har dock inte berättat för någon annan på jobbet utan det får bli senare.

Svar på tråden När berättade ni för chefen?