• Ventress

Jarlsberg-reklamen

Vafan menas med "Smaken finns i hålen"? Det säger ju ingenting om hur osten smakar. Om smaken är i hålen, måste ju osten vara utan smak. När man skär upp osten försvinner ju smaken som finns i hålen. Man äter ju inte hålen.Var det den bästa "pitchen"? Fanns det inga bättre reklamförslag? Helt obegripligt så här sent på kvällen.

• Svar på tråden Jarlsberg-reklamen
  • Koppkaka
    Ventress skrev 2010-10-04 23:10:22 följande:
    Vafan menas med "Smaken finns i hålen"? Det säger ju ingenting om hur osten smakar. Om smaken är i hålen, måste ju osten vara utan smak. När man skär upp osten försvinner ju smaken som finns i hålen. Man äter ju inte hålen.Var det den bästa "pitchen"? Fanns det inga bättre reklamförslag? Helt obegripligt så här sent på kvällen.
    Haha jag har också reagerat på det. Hålen är ju bara luft, dvs totalt smaklösa. Det kan inte vara en särskilt bra pitch till en ost

Däremot förstår jag inte att folk reagerar så starkt på deras slogan, pga att den skulle vara "sexuell". Visst, jag kan erkänna att jag också tänkte tanken när jag hörde den första gången. Men att göra som någon gjorde, anmäla reklamen till konsumentombudsmannen.. Come on, då har man inte mycket att göra om dagarna
  • Trinity78

Jag tycker att det är en rätt talande slogan. En osts styrka och smak syns på osten och just den här har stora karaktäristiska hål vilket tyder på att den är lite starkare och smakrik. Tror jag i alla fall, jag är ingen ystare

Reproductively challenged
  • Koppkaka
    Trinity78 skrev 2010-10-05 12:24:11 följande:
    Jag tycker att det är en rätt talande slogan. En osts styrka och smak syns på osten och just den här har stora karaktäristiska hål vilket tyder på att den är lite starkare och smakrik. Tror jag i alla fall, jag är ingen ystare
    Det är säkerligen något sånt. Men för mig som inte är så insatt blir deras slogan väldigt knepig. :P
  • ComicBookGuy

Jag får helt enkelt köpa mig en sån ost o sätta mig o slicka i hålen. Om det inte smakar nått ska jag bannemej anmäla dom för falsk marknadsföring :P

• BuoBä
    Trinity78 skrev 2010-10-05 12:24:11 följande:

Om du tror att en Jarlsberg är stark och smakrik kommer du bli grymt besviken.

Av alla norska ostar smakar Jarlsberg mest, men det säger inte mycket. En vanlig svensk hushållsost smakar mer.

• Rödaskor

jag tror inte det är meningen att man ska ta den bokstavlig

en grej men reklam är ju att man ska komma ihåg den, och frasen "smaken sitter i hålen" fastnar ju i skallen. det är ju säkert fler än en som går runt bland ostdisken och tänker "smaken sitter i hålen"

Svar på tråden Jarlsberg-reklamen