Anonym skrev 2010-10-05 07:36:10 följande:
Fast man har väl inte mjölkiga flytningar vid ägglossning? De är ju genomskinliga och du kan dra ut långa trådar av det.
Jag hade trådiga 2 dagar innan jag fick stegring på testen som sen varade i 2 dagar. Sen dess har det varit lite mjölkiga, dvs i en vecka nu ungefär.
amasonas skrev 2010-10-05 07:42:34 följande:
Tja det är nog olika men vårt sista barn blev till på mensens sista dag, i mitt fall 6 dagar innan Äl.....
Lycka till! 
Aaaaah. Precis vad jag inte vill höra.  Jag blir så orolig nu.  

När släppte ägget mest troligt och när kan det ha träffat på spermierna om jag spaltar upp det så här
Måndag kväll: Sex (cirka 3 dagar efter mensens sista dag)
Lördag: Liiiite lite trådig flytning
Söndag: Mycket trådiga flytningar
Måndag: Mycket trådiga flytningar + glad gubbe på äl.test
Tisdag: Glad gubbe på test
Onsdag: Ingen glad gubbe
Ska vi räkna med att spermier lever upp till 7 dagar? Eller är det 5 dagar? För jag fattar inte det här. Om spermier kan leva i 7 dagar så kan dom ha levt till måndagen när jag hade glad gubbe men om mitt ägg inte släppte före mellan tisdag och onsdag hann dom träffa på varandra då? Kan ägget ha befruktats tidigare, dvs innan det släppte? Jag fattar verkligen inte det här och hur det går till. 
Naturligtvis ska jag testa mig så fort jag kan men det blir till helgen för att det inte ger rätt svar förrän dess, om ens då förresten men då är det 19 dagar sen sex men jag borde säkert testa mig 19 dagar från min äl eftersom att det ju är där det kan ha hänt nåt och det blir veckan efter ju. 
Men om det är någon som är duktig på det här så får ni gärna berätta för mig om det ens är troligt eller hur det funkar. Snälla.  

Jag kanske borde ha lyssnat bättre på biologin i åttan.