• Hjärter Dam100

Boktips för 5-månaders

Jag har en liten kille som är 5 månader och jag vill gärna läsa böcker, sjunga ramsor etc för honom men jag tycker det är svårt att hitta bra böcker så jag efterlyser boktips. Jag vill gärna ha tips på såväl böcker med sagor/berättelser och bilder, som böcker med ramsor, lekar och sånger. Barnkammarböckerna är de enda jag kommer på.

Så kom igen nu, ge mig era bästa tips.

• Svar på tråden Boktips för 5-månaders
  • Amis

Böckerna om Max är uppskattade hos oss (Max bil, Max nalle osv). Min son är snart 5månader.

• Wilmis07

Böcker med foto på djur älskade min dotter.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • framsteg

Finns böcker där man läser/sjunger ex bä bä vita lamm till bilderna. Kolla på biblioteket, de vet!

• Wilmis07
    framsteg skrev 2010-10-08 23:49:50 följande:
    Finns böcker där man läser/sjunger ex bä bä vita lamm till bilderna. Kolla på biblioteket, de vet!
    Dom är jättefina,finns många olika sånger. Tror du kan söka på alice tegner på tex bokus så kommer dom upp.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Villimey

Det finns en serie med böcker där den en av delarna heter DInkeli dunkeli doja finns för försäljning i bokhandeln.
    För dem minsta har Katarina Kruusvaal gjort roliga pekböcker med några av våra mest kända  barnvisor tex Vart bor du lilla råtta, hittas i bokhandeln under pekböcker.

Gå in på biblioteket eller en någorlunda välsorterad bokhandel så kommer du att hitta många alternativ på sångböcker, antologier och pekböcker.
    Jag tror att man kan läsa allt för så små, det ska vara roligt att läsa för dne vuxna också så att det blir en rolig gemensam läsupplevelse så man kan ju läsa vuxenpoesi och bilderböcker som "Den vilda bebin" och "Pettson och Fiundus".

• Villimey
    Wilmis07 skrev 2010-10-09 11:01:04 följande:
    Dom är jättefina,finns många olika sånger. Tror du kan söka på alice tegner på tex bokus så kommer dom upp.
    Jag tror att ni menar pekböckerna illustrerade av Katarina Kruusvall(osäker på hennes stavning).
  • Hjärter Dam100

Tack snälla ni för alla tips! Har redan köpt några Max-böcker o kommer säkerligen köpa fler av era förslag sen.

• Knastroll82

"Bebisens rim och ramsor" älskade min lilla kille när han var liten.
    Lika så alla "bäbis" böckerna, som "Bäbis arg" och "Bäbis jobbar".
    Roliga för såväl liten som stor.

Svar på tråden Boktips för 5-månaders