Hur mycket "egentid" och träning är ok under småbarnsåren?
Om han tränar 4-5 gånger a 1,5 - 2 timmar så blir det ca 8 timmar i veckan. Då borde du ha rätt till lika mycket egentid, men som du säger blir det inte mycket tid tillsammans. Förmodligen är han inte beredd att minska sin träning, men kan ni inte försöka diskutera hur han kan planera in den på bäst sätt; tex 1 pass under helgen och 3 under veckan (eller vad du nu föredrar). Eller har han möjlighet att träna innan jobbet? 3 längre pass istället för 4?
Argumentet att du kan promenera och göra hemmaövningar under dagtid ger jag inte mycket för - då kan han lika gärna göra det också istället för att åka till gymmet.
Självklart har du rätt till barnfri tid utanför hemmet, om du då väljer att träna eller fika med kompisar spelar ingen roll.
Jag minns inte exakt när jag började träna igen, men just nu blir det 2-3 gånger i veckan. Då åker jag direkt efter jobbet och är hemma nån gång mellan 18 och 21 (sitter kvar och jobbar tills det är dags att åka till träningen). Sambon tränar inte alls men ägnar sin egentid till att spela dator/Xbox.