-
-
Svar på tråden Börjar med Pergo i slutet av oktober, några fler som vill följas åt ??
-
Puffar
-
JAG VILL!!!! Jag har precis tagit första Provera-tabletten och beräknar att få mensen 2 nov. Då betyder det att jag börjar med Pergo på cykeldag 3, dvs runt 4-5 nov.
Varför ska du ta pergo? har du använt det innan? Hur länge har du försökt bli gravid? -
Jag har två tabletter av min provera kur. sen ska jag börja med pergo.
Tagit pergo förut? -
Hallå..
Jag är lite dåligt på att kolla att ni skrivit i forumet. Jag tog min första provera tablett idag. Så 9 dagar kvar då..=) Beräknar att få mens ungefär runt den 8:e november.
Eftersom jag inte har någon egen ägglossning får jag först Provera som ger mig en blödning så att jag sedan kan ta pergotime som stimulerar ägglossningen. Om allt går såsom jag tänkte mig *ler* så kommer jag börja med pergotime runt den 11 november. På cykeldag 4.
Dehär försök för mitt andra barn och mitt första som idag är 9 månader kom till på detta sett. Innan vi sökte hjälp för henne hade vi försökt i över 1 år.
Hur går det för dig helena29. har du några biverkningar. Snart klar med knaprandet. Ska du ta någon pergo sedan ??
leroy. Fått något datum för VUL..vet inte hur det funkar där du bor ?? eller räknat ut ungefär när din ÄL kommer vara..?? -
Hej! Hoppas det går bra med pergo denna gången också! Hur fort blev du gravid med pergo första gången? Första kuren? enkeldos?
Jag har 1 ynka tablett kvar på Provera som jag ska ta imorgon. Den enda biverkning jag har är att jag är öm i brösten och väldigt ont i bröstvårtorna! Men det är väl typ som PMS av progesteronet som kommer innan naturlig mens också.
Sen blir det pergo på cd 3-7. Hoppas mensen kommer fort efter proveran! Och hoppas på pluss direkt.....såklart!!!
Leroy, hur känns det för dig?
Håll mig uppdaterad alla! Kram -
Jag tror aldrig jag blivit så glad över att jag fick min mens. :) Fick mensen dagen efter sista provera tabletten. Doktorn hade sagt de kunde ta 3-5 dagar men de var skönt man slapp gå o vänta. Det var det första som kunde gå fel sa han...
Tog min andra pergo tablett idag. Har inte känt av några biverkningar än.
Möjligtvis lite humörsvängningar av proveran. ??
Irre85: Fungerade pergon för dig direkt med ditt första barn? eller fick du ta flera kurer? några biverkningar av pergo?
Har inte fått någon tid för VUL (bor i östergötland) Jag ska in och ta blodprov dag 23 för att se om jag haft äl. -
Jag vill också vara med här
! Om jag får förstås, trots att jag redan har fuskat lite
.
Jag har nämligen hunnit gå igenom en pergokur redan och precis knaprat färdigt andra.
Första kuren började jag ta tabletterna på dag 5 och fick sen ägglossning dag 16. Tror jag i alla fall för jag har inte fått något provsvar än men allt tydde på det.
Denna andra kuren började jag ta dem dag 4 istället, hoppas nämligen kunna få lite tidigare ägglossning denna gången.
Så det är bara att vänta och se, spännande!
Ja då får vi hoppas irre85 att pergon fungerar lika bra denna gången då!
Varför äter ni pergotime helena29 och leroy? Har inte ni heller egen ägglossning?
Jag äter det för att "förstärka" ägglossningen som det så fint heter. Vet egenligen inte vad det går ut på men tror progesteronprovet visar om det varit en bra eller dålig ägglossning. Min egna var i alla fall tydligen dålig så nu hoppas jag ju på att detta ska vara lösningen för oss!
Kram på er! -
Hej Längtar efter en liten
Klart du också får vara med. :) går bra för mig, fast du fuskat lite.. :)
Jag har fått hjälp för min kropp in tycks hoppa igång av sig självt efter att jag tagit p-spruta i x antal år.
Så jag hoppas det ska sätta fart på den nu så det blir som det ska igen. -
Hej!
Hoppar in här! Ska börja min andra pergo-kur imorgon, tar dag 5-9. Har egen ägglossning, men ser om det kan "förstärka" ägglossningen och göra min menscykel mer regelbunden.
Vi har en dotter på två år, som kom till utan större problemNu har vi dock försökt 15 månader utan resultat...
Förra månaden fick jag för många äggblåsor (3 st=sexförbud) så nu provar vi 1/2 dos. Har tid för vul nästa vecka! (bor i östergötland, går hos privat klinik) -
Jag har fått pergo för jag har oregelbunden och gles ägglossning! Har tagit min sista tablett provera idag och hoppas mensen kommer snart så att jag kan börja med pergotime.