• ebbiesmamma

Får man bete sig hur man vill för att man är gravid, särbehanndlas?

Tex. var ute och åt. Alla fick mat utan den gravida, fick maten sist, blev skitförbannad, för att hon var ravid och alla andra fick sin mat först

Får bli irriterad / sur och sen skylla på att man är gravid
    Tex vara otrevlig mot sin partner osv.

Kan man skylla på att man är gravid?

Jag tycker att såna tjejer är patetiska

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får man bete sig hur man vill för att man är gravid, särbehanndlas?
  • Pickeli

Man kommer undan med det mesta när man är gravid ;)

I vissa fall kan det vara lämpligt att be om viss särbehandling som gravid, om det tex handlar om tunga lyft, sitta fram i bilen vid airbag som höggravid osv...

Men jag tycker inte det är rätt att gnälla om maten eller att gå före i toakön bara för att man är gravid, däremot så är det väldigt vanligt att det skämtas om det. Men jag har svårt att se ätt den stora massan gravida på riktigt skulle bli sur av att få maten sist av endast den anledningen.

Google it!
  • lennartsdotter

Människor med den typen av personlighet hittar antagligen alltid någon ursäkt för att "få" bete sig som idioter.

• ebbiesmamma
    Nuttans Mamma skrev 2010-10-05 10:09:24 följande:
    Kan inte rösta... för det var rätt dåliga exempel tkr jag.. men givetvis kan man absolut inte skylla allt på att man är gravid..
    Haha, du får rösta på annat
  • ebbiesmamma
    lennartsdotter skrev 2010-10-05 10:12:02 följande:

Människor med den typen av personlighet hittar antagligen alltid någon ursäkt för att "få" bete sig som idioter.

Det är nog så
  • Pickeli
    lennartsdotter skrev 2010-10-05 10:12:02 följande:

Ja hade tjejen i exemplet inte varit gravid så hade hon säkert inte fått mat på några dagar eller dyl som gjorde henne mer berättigad till mat än andra :)
    Google it!
  • Reglementet

Hur sent fick hon sin mat då?

*Kommersiellt budskap*
  • ebbiesmamma
    Reglementet skrev 2010-10-05 10:13:48 följande:
    3 min
  • Pickeli
    Reglementet skrev 2010-10-05 10:13:48 följande:
    Spelar det någon roll? Är det berättigad att bli arg av anledningen: Graviditet-utebliven mat oavsett? Okej om man lackar ur för att maten inte kommer, men gravid elelr ej spelar ingen roll tycker jag.
    Google it!
  • S vali s

Jag tycker att det är patetiskt och pinsamt att försvara sitt beteende med ett  "Men jag är ju gravid..."

Den late får brått när det blir kväll
Svar på tråden Får man bete sig hur man vill för att man är gravid, särbehanndlas?