Inlägg från: 1990amanda |Visa alla inlägg
  • 1990amanda

Hur mkt "egen tid" är Ok för en mamma att ha?

Hej!

Har nu en son på 8månader och har tagit han om han sen han ploppade ut 24 timmar om dygnet! Min sambo är inte alls till mkt hjälp. Vilket är jätte tråkigt!

Han har nyss startat ett företag och jag vet att de tar mkt tid m.m Men när han väl är hemma vill han inte ens umgås med sin son ...

Jag har sagt till han flera ggr att jag vill skaffa gymkort och komma Iväg och träna. Älskar att träna! Men för hans del är inte mina intressen värda ngt. Han tycker att jag kan träna hemma/gå promenader m.m

Men det jag vill är att iaf 1 timme varana dag vara ensam, träna själv utan barn eller en barnvagn att släpa på. varför förstår han inte att jag kanske vill lämna huset en stund och komma ut ensam?

Är det för mkt begärt att kräva av sin sambo att han ska vara hemma med sin son i 1 timme varannan dag? .....

• Svar på tråden Hur mkt "egen tid" är Ok för en mamma att ha?
  • 1990amanda

Jag vet inte varför han inte vill umgås! Han tycker att det är jobbigt! eftersom vår son inte vill sitta still en sekund typ, eftersom han vill kråla och försöka krypa, och sen har vi inte köpt grindar äänu, så man måste passa han hela tiden!
    Efter han kommit hem från jobbet sätter han sig vid datorn och säger att han måste jobba och tycker att ja ska ta hand om vår son då jag inte har ngt jobb eller ngt annat att göra! Han tycker att jag lika gärna kan ta med han överallt där jag går! Vilket jag istort sätt gör hela tiden!
    Min sambo har tagit hand om sin son i MAX 10minuter !!! Dvs när jag cyklar till affären eller duschar ..

Vet inte vad ja ska göra, han lyssnar inte på mig när jag säger att jag vill ha egen tid!

• 1990amanda

Nae en timme är ju egentligen ingenting till skyllnad så mkt Fri tid han har utan vår son! Sen är jag för snäll! Är en ganska blyg och osäker person. Så väljer heldre att "lägg mig" än att starta ett bråk/tjaffs.
    Det med att bara lämna min son och gå och träna, vist de skulle ju visa att han måste ta ansvar, men å andra sidan vet jag inte om jag "vågar" lämna han med han! Min sambo Tål inte när han är sur och grinig och gråter! Vill inte att han bara ska lämna han i ett rum och han får skrika! ..

Vårt förhållande i övrigt går väldigt upp och ner! Vi bråkar nästan varje dag om ngt,  mest små onödoga saker..

Han har tagit ut föräldaledig hela sommar (3mån) MEN han gjorde det för att starat och komma igång med sitt nya företag! .. Och han har under den tiden Inte umgåst eller passat sin son en enda gång! Och jag är arbetslös, och har inte kunnat jobba...

• 1990amanda
    Mimmi P skrev 2010-10-05 14:19:26 följande:
    Om du verkligen inte vågar lämna er son med sin pappa i en timme skulle jag nog ta mig en allvarlig funderare på om det är så jag vill leva..

min man jobbar också mycket och jag har minimalt med egentid men jag tvekar aldrig över att lämna barnen med honom! 
    Jag funderar hela tiden på vad ja ska göra! Men så stor steg att lämna ngn speciellt när man är arbetslös och har typ 3000kr att leva på, Jag viill inte att min son ska få de sämsta av allt, utan kunna erbjuda och ge han saker.

Men helt klart suger det att ens sambo inte ens kan ha sin son 10min! Varje gång jag ska göra ngt måste jag skynda mig för han vill inte ha sonen! .. 
Svar på tråden Hur mkt "egen tid" är Ok för en mamma att ha?