Inlägg från: sweetsandra |Visa alla inlägg
  • sweetsandra

Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)

Hej på er!

Jag vill jättegärna träffa några nya att umgås med :) Jag är 26 år, gift och, har två barn... Vinga snart 4 år och Lycka 14 mån. Vi bor fr.o.m lördag i Vretarna, nära Hågelby (Tumba). Är mitt uppe i packande och flyttande nu, fullt upp *puh* och dessutom är mannen bortrest enda tills fredag.

Stina & Johanna: Grattis till era små nytillskott :) Vad mysigt! Är det stor skillnad med 3 barn jämfört med 2. Vi vill nog gärna ha en trea relativt snart :) Ni verkar dock ha det ganska tufft, men så är det ju i början. Snart kommer ni nog in i lite rutiner och allt blir lättare.

/Sandra

Mina solstrålar ~ Vinga 070108 & Lycka 090820
  • sweetsandra
    Zinara skrev 2010-10-20 03:33:03 följande:
    Här är en Vårbergstjej på 31 som gärna hakar på med Det kan bli så ensamt på dagarna när man är hemma, Mina vänner har ofta bara tid att ses på helgerna.

Har en dotter som heter Liv på 2 år och väntar tillökning i Februari.

Sweetsandra: Vad roligt att du har en dotter som heter Vinga, det är ett av alternativen vi har om det skulle bli en flicka till här.

Tänkte ge ett tips till er med kolikbarn som kan vara värt att pröva. Under tiden ni ammar testa att sluta dricka mjölk i en vecka. Sen skaffa en Tommy Tippe flaska, är kolikproblemen väldigt stora så testa och byt något mål mot ersättning från flaskan. Sugdelen är formad nästan som ett bröst och har "bubbelskydd" Det funkade för min dotter så kan ju vara värt ett försök, skadar ju i alla fall inte att försöka.

Själv är jag sjuk just nu så kan nog inte träffa någon förens om ca en vecka eller så, men skulle vara roligt med fler vänner och då framförallt föräldrar då dom flesta av mina vänner är barnlösa eller bor utanför Sthlm
    Hej hej, ett Isfolksfan till kanske? ;) Med tanke på att du har en liten Liv, hehe... Vad har ni för pojknamnsförslag då? Grattis till kommande bebben också! Vad spännande :)
    Mrs Flo skrev 2010-10-20 03:10:41 följande:
    Hej
    Här är en Tullinge tjej som är 31år, har två döttrar 9 & 7 år och hoppas nu på nr 3.
    Mitt i byggnation hemma och har det väldigt rörigt nu.

Grattis till Stina & Johanna!
    Vad roligt med någon mer här i krokarna :)
  • sweetsandra
    Humlemamma skrev 2010-10-20 10:32:07 följande:
    Tjosan!
    Tja, tuff start, men då kan de bara bli lättare, eller? Fast han har juh kolik så lugna stunder blir de inte direkt..
    Jo jag har en bärsele, sån babybjörn, men känns inte så bra o ha han i den, skulle vilja ha typ sjal istället, vart kan manköpa såna? Hur mycket kostar de typ?
    Ja fy tusan va han kräks, håller på att bli tokig.. Han äter typ kl 4-5 på morgonen, närman sen lägger honom så ligger han o spyr HELA TIDEN, o håller på o spy till runt kl 9... Så han e juh helt slut sen för han inte kan sova för han spyr.. Vad tusan ska man göra?..
    Visst e 22 dec en bra dag? ;)
    Mina stora älskar bebisen, fast min dotter e lite hårdhänt och dessutom otroligt svartsjuk just nu, så lilleman får sig en känga då och då, måste ha stenkoll på henne. Drygt som tusan..
    Hur har dina tagit det då?
    sweetsandra skrev 2010-10-19 22:18:06 följande:

Hej på er!

Jag vill jättegärna träffa några nya att umgås med :) Jag är 26 år, gift och, har två barn... Vinga snart 4 år och Lycka 14 mån. Vi bor fr.o.m lördag i Vretarna, nära Hågelby (Tumba). Är mitt uppe i packande och flyttande nu, fullt upp *puh* och dessutom är mannen bortrest enda tills fredag.

Stina & Johanna: Grattis till era små nytillskott :) Vad mysigt! Är det stor skillnad med 3 barn jämfört med 2. Vi vill nog gärna ha en trea relativt snart :) Ni verkar dock ha det ganska tufft, men så är det ju i början. Snart kommer ni nog in i lite rutiner och allt blir lättare.

/Sandra

Halloj!
    vi ska eventuellt flytta till Tullinge senare, får se när det blir av, men det är juh inte så långt från Tumba =)
    Men visst är det kul att flytta, men fy för att packa och bära =D
    Tackar! Jo mysigt med en pytteliten igen, men mycket jobb med 3 barn.. Fast bara man kommer in i rutinerna så flyter det juh på av sig självt. Men e juh så att man bara har två händer, att då ha tre barn de kräver sin kvinna ;)Halloj! som ja skrev ovan så ska vi eventuellt flytta till tullinge senar,e vet ej när de kan bli dock, e de ett bra ställe att bo på? =)
    Kul att bygga, e de helrenovering av hus?
    Är du gravid eller hoppas på att bli?
    Tackar!!
    Zinara skrev 2010-10-20 03:33:03 följande:
    Här är en Vårbergstjej på 31 som gärna hakar på med Det kan bli så ensamt på dagarna när man är hemma, Mina vänner har ofta bara tid att ses på helgerna.

Har en dotter som heter Liv på 2 år och väntar tillökning i Februari.

Sweetsandra: Vad roligt att du har en dotter som heter Vinga, det är ett av alternativen vi har om det skulle bli en flicka till här.

Tänkte ge ett tips till er med kolikbarn som kan vara värt att pröva. Under tiden ni ammar testa att sluta dricka mjölk i en vecka. Sen skaffa en Tommy Tippe flaska, är kolikproblemen väldigt stora så testa och byt något mål mot ersättning från flaskan. Sugdelen är formad nästan som ett bröst och har "bubbelskydd" Det funkade för min dotter så kan ju vara värt ett försök, skadar ju i alla fall inte att försöka.

Själv är jag sjuk just nu så kan nog inte träffa någon förens om ca en vecka eller så, men skulle vara roligt med fler vänner och då framförallt föräldrar då dom flesta av mina vänner är barnlösa eller bor utanför Sthlm
    Hallå där!
    Vart tusan ligger Vårberg?
    Grattis till kommande bebisen =)
    Ang koliken, jag dricker knappt nå mjölk, tja, jag äter juh fil, men en tallrik om dagen, kan de skada så mycket? Men va bra tips annars! =)
    Vad roligt att ni kanske ska flytta hitåt :) Du har ju en 4 åring också, precis som jag :) Men hur kommer det sig att ni funderar på att flytta till Tullinge?
Svar på tråden Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)