• Zinara

Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)

Här är en Vårbergstjej på 31 som gärna hakar på med Det kan bli så ensamt på dagarna när man är hemma, Mina vänner har ofta bara tid att ses på helgerna.

Har en dotter som heter Liv på 2 år och väntar tillökning i Februari.

Sweetsandra: Vad roligt att du har en dotter som heter Vinga, det är ett av alternativen vi har om det skulle bli en flicka till här.

Tänkte ge ett tips till er med kolikbarn som kan vara värt att pröva. Under tiden ni ammar testa att sluta dricka mjölk i en vecka. Sen skaffa en Tommy Tippe flaska, är kolikproblemen väldigt stora så testa och byt något mål mot ersättning från flaskan. Sugdelen är formad nästan som ett bröst och har "bubbelskydd" Det funkade för min dotter så kan ju vara värt ett försök, skadar ju i alla fall inte att försöka.

Själv är jag sjuk just nu så kan nog inte träffa någon förens om ca en vecka eller så, men skulle vara roligt med fler vänner och då framförallt föräldrar då dom flesta av mina vänner är barnlösa eller bor utanför Sthlm

• Zinara
    Hallå där!
    Vart tusan ligger Vårberg?
    Grattis till kommande bebisen =)
    Ang koliken, jag dricker knappt nå mjölk, tja, jag äter juh fil, men en tallrik om dagen, kan de skada så mycket? Men va bra tips annars! =)
    Tja man kan bla ta buss snabbt från Tumba (via vretarna) och ta T-banan ett par hållplatser Ligger på T-banelinjen brevid Skärholmen.
  • Zinara
    sweetsandra skrev 2010-10-20 20:54:35 följande:
    Hej hej, ett Isfolksfan till kanske? ;) Med tanke på att du har en liten Liv, hehe... Vad har ni för pojknamnsförslag då? Grattis till kommande bebben också! Vad spännande :)
    Jupp, är ett stort fan men det var inte därför jag valde namnet från början Hade en vän när jag var liten som hette det och jag var så avundsjuk för att jag tyckte hennes namn var så vackert till skillnad från mitt Blir det en pojke har maken valt tilltalsnamn så då blir det en Aron. Själv skulle jag gärna haft Viljar eller något annat från Isfolket. Älskar fornnordiska namn över huvud taget.

Just nu håller jag på och kurerar mig från lunginflammation, det är inte roligt Det går i alla fall framåt så borde vara helt bra innan helgen. Hoppas jag i alla fall eftersom vi ska fira min bästa väns 30-års kalas på lördag

Mrs Flo: Hoppas det nappar snart då Själv skulle jag kunna ha nästan hur många barn som helst men tror inte jag klarar av fler graviditeter, funderar dock på adoption i framtiden men måste kolla upp allt runt omkring först det är ju en sån jätte process!

Kul att vi är så många som bor nära, inte för att jag har så mycket emot att kuska runt men det tar sån tid när man inte har bil Tur att komunikationerna är så bra i Sthlm i alla fall.

Nu ska jag se om lunginflammationen tillåter mig att sova lite. Natti, natt
  • Zinara

Nästa vecka går bra så länge det funkar med shemat tidsmässigt. Har lite möten och så Är helt uppbunden lördagen annars ska det funka vilken dag som helst men beror på när på dagen

• Zinara

Har precis kommit hem från sjukhuset *igen* och är fortfarande inte riktigt bra så för mig funkar det nog inte förens nästa vecka.

Nu ska jag äta lite mat, maken kom hem med pizza

• Zinara

Jodå Är på bättringsvägen nu, men kan inte ta mig ur lägenheten utan hjälp så känner mig lite låst. Önskar vi hade hiss eller bodde på nedre botten :-P Skulle vara skönt att i alla fall komma ut och andas lite luft i parken och titta på när dottern leker.

Jag jobbar inte så kan på dagtid, maken jobbar dock varannan vecka så om det är en vecka han jobbar måste min dotter följa med. Men det kan ju vara kul det med

• Zinara
    Johanna S skrev 2010-11-02 12:34:29 följande:
    Fredag 5/11
    Humlemamma
    Johanna S
    Zinara (beror isåfall på vilken tid) 

Lördag 6/11
    Humlemamma
    Zinara

Söndag 7/11
     Humlemamma
    Zinara
    Kan som sagts tidigare för det mesta Fredagen beror dock på vilken tid, Har läkarbesök på förmiddagen och måste vara hemma till 4 eftersom min dotter ska vara hos Gudmor fre-lör och hon kommer och hämtar henne efter 4.

Bor 2 trappor upp Låter kanske inte så mycket men vi har höga trappsteg och dottern vägrar gå nerför än så länge och går bara uppför när det passar henne.

Har inte suttit vid datorn på ett tag nu, haft lite mycket så hoppas inte svaret på fikan kommer för sent
  • Zinara
    Humlemamma skrev 2010-11-04 14:57:56 följande:
    Ja astma e inge skoj, min 4åring har infektionsastma, minsta lilla snor i näsan så börjar han hosta o får svårt att andas så han måste andas i mask me massa mediciner.. =/..
    Zinara skrev 2010-11-04 13:36:02 följande:
    Kan som sagts tidigare för det mesta Fredagen beror dock på vilken tid, Har läkarbesök på förmiddagen och måste vara hemma till 4 eftersom min dotter ska vara hos Gudmor fre-lör och hon kommer och hämtar henne efter 4.

Bor 2 trappor upp Låter kanske inte så mycket men vi har höga trappsteg och dottern vägrar gå nerför än så länge och går bara uppför när det passar henne.

Har inte suttit vid datorn på ett tag nu, haft lite mycket så hoppas inte svaret på fikan kommer för sent
    Två trappor e tillräckligt.. fy de e så jobbigt att släpa på vagn o barn i trappor, fy..

Ska vi se om vi kan ta nästa vecka istället? e juh roligt om många kan komma?
    Har någon nåt förslag på ställe att ses på?

Jag kan:

11/11 torsdag
    Humlemamma
    Zinara

12/11 fredag
    Humlemamma
    Zinara

Hej hopp! =)

Har ni msn föresten?
    Ja jag har msn men använder den nästan aldrig. Nästa vecka låter bra för mig. Vart vi ska ses beror ju på hur många småbarn (barnvagnar) som ska med. Ska vi ses nästa vecka kan jag lämna dottern hemma då maken är ledig. Hurtigs på Drottninggatan är ganska rymligt, Kafferepet funkar om det inte blir några barnvagnar...Hmm...Har faktiskt inte så mycket koll på café livet.
Svar på tråden Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)