Inlägg från: BlommyNess12 |Visa alla inlägg
  • BlommyNess12

Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)

Jag ska flytta till Nynäshamn och puffar upp denna tråd för att få lite nya vänner

• BlommyNess12

Kanske ska skriva lite om mig själv.. Jag är 20 år gammal och hemma med min son på tre år, ska börja plugga nu i höst, sambon är 25 år, jobbar som it-konsult inne i stockholm. Vi har precis köpt ett radhus ute i stora vika som vi flyttar in i tidigast 1 augusti senast 1 september :)

• BlommyNess12
    Humlemamma skrev 2011-06-29 21:31:58 följande:
    Hellokillern: välkommen! :) haha jag bor ute i stora vika, radhus på Mariebergsvägen :)
    Kul att ni ska flytta ut hit!
    Vad ska du plugga?
    Ska er son gå på dagis nere i vika då?
    Får man fråga hur ni hamna ute i vika?
    Oj många frågor ;)
    Väl mött!
    Vad skoj :D
    Jag ska läsa lite komvux, eftersom jag var så ung när jag fick barn har jag lite gymnasiebetyg att ta igen
    Ja, han ska gå på dagis/dagmamma i vika var det tänkt, vi har väl mer eller mindre blivit lovade en plats hos dagmamma medan dagis hade lite längre kö..
    Haha, av en ren slump faktiskt, vi såg ett fint radhus på mariebergsvägen på hemnet, och vi blev otroligt sugna.. Jag är ju från norrland och vill ha lite natur omkring mig så. Min sambo är från haninge egentligen

Men vad kul, då blir vi ju grannar! Haha, vi har inflyttning tidigast 1 augusti och senast 1 september, det beror lite påhur vi kommer överens med säljarna. Det står 1 september på kontraktet, men vi kunde båda parter tänka oss 1 augusti, så vi får väl se
    Men du är hemma mammaledig nu alltså, vad kul, går de andra barnen på dagis ute i vika?

Kul att prata med nån som bor där, hehe
  • BlommyNess12

Humlemamma: japp, vi har flyttat in på 35:an på mariebergsv. :) en träff vore skitkul faktiskt! Sitter via tele så orkar inte skriva mer just nu

• BlommyNess12

Jag är ledig fram tills måndag då börjar jag plugga igen så då kan jag på helger, men inte var tredje ojämn vecka då jag alltid är bortrest haha, låter lite krångligt faktiskt, men men.. vi trivs jättebra här ute, rätt tråkigt med vädret men idag har det ju faktiskt varit riktigt fint!

• BlommyNess12

jag ska se hur det ser ut runt nästa helg! sonen ska på sitt första umgänge med sin pappa sen flytten och nu är det en bit emellan, jag vet inte riktigt om det är meningen att jag ska åka med honom upp till Sundsvall eller om exet hämtar honom själv.

• BlommyNess12

Jag kan inte nu i helgen tyvärr men nästa funkar fint, lördag är bäst för mig men alla dagar funkar

• BlommyNess12
    Stövelkatten skrev 2011-10-18 16:20:04 följande:
    Ni som pratade innan då, blev det av att ni träffades? Var det trevligt, vad gjorde ni?

Jag är 29, har en son på 5 år, bor i Handen med unge, 2 marsvin och en tysk man. Som sagt är jag rätt dålig på att ta tag i mig själv och göra saker på egen hand. Pysslar massa hemma, nyaste projektet är en vävstol. Ska bara bygga ihop den först, så att jag kan börja väva mattor. ;)
    Jag var iallafall inte med på någon träff, om de andra träffades vet jag inte! Handen är inte så farligt långt borta, iallafall inte när de byggt klart tågen sen.
  • BlommyNess12
    Stövelkatten skrev 2011-10-18 17:28:44 följande:
    Ja just det, det är ju det de pysslar med! Glad
    (visst var det du med maskeradkostymen igår? )
    Japp, det är jag! Du kanske ser oss strutta förbi, festen är i Handen
  • BlommyNess12

Är uppbokad i två helger framåt, men sen kan tänkas? ;)

• BlommyNess12
    Humlemamma skrev 2011-10-18 21:13:43 följande:
    Hehe ja men det ska väl kunna ordnas :)

Hur trivs du i vika föresten?

Jo jag trivs jättebra, förutom att det är lite avsides, hehe.. Men det går väl an, ska bli skönt när tågen börjar gå igen, det blir nog lite lättare att ta sig runt då, jag har ju inget körkort och sambon tröttnar på att skjutsa runt mig :P
Svar på tråden Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)