• Shiro

Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)

Tjohoo! Trillade över denna tråden först nu. 
    Bor också i Nynäshamn och är just nu mammaledig med min 6 månaders. Känner inte så många här och hade varit skitkul att lära känna nya människor. Glad
    Blev det någon träff tidigare? 

• Shiro
    Humlemamma skrev 2011-10-18 16:15:36 följande:
    Ok
    Men om alla presenterar sig lite osv så får vi snacka lite o "lära känna" varann o sen se om vi kan ses? :)
    Jag är 28 år, har en dotter på 6 månader (som just nu sitter i mitt knä o sprattlar och skrattar ^^).
    Flyttade upp hit till nynäshamn för att bli sambo, för 1,5 år sen precis som belliish och har inte heller direkt funnit några nya vänner. 
    Vi har 4 katter, flyttar till en större lägenhet på Odins om en månad. 
    Försöker sy och måla så fort tid och ork finns.
  • Shiro

Haha där ser man :) efter vad jag har förstått så verkar de vara ett bra område.

• Shiro

Har en del att göra fram till årsskiftet iom flytten, men jag kan nog mer eller mindre alla helger, bortsett från de i vecka 43 och 46 då jag vet att de är fullbokat.

• Shiro

Vad tyst de blev här. Kanske ska lära känna varandra lite innan vi drar ihop en fika.

Så vad ska ni hitta på till halloween? ^^

• Shiro

Skrämma tonåringar lät som en bra ide, godiset vill man ju ha själv. ;)

Nja, vi ska ha några "långväga" vänner över, blir att äta nåt gott, titta på skräckisar o så var de prat om att klä ut sig (men har än så länge bara lyckats få ihop en utklädnad till lilltjejen).

• Shiro

Jajemen de har gått bra. Allt på plats, väntar bara på att målaren ska komma i tapetsera om två rum. :)

• Shiro

Ja underbart. Sån jävla skillnad här jämfört med krokvägen... Lugnt o skönt :)

• Shiro

Ja, 81 kvm istället för 53. Bottenvåning, skönt att slippa trappor med vagnen. :)

• Shiro

Sambon försvann iväg på konsert nu i kväll.
    Någon som vill komma över och käka pizza och glo på film (och som inte störs av en eventuellt vaken/vaknande lillfis på 10 mån)? ;)

• Shiro
    beautifuldisaster skrev 2012-02-21 14:01:26 följande:
    Vad trist att jag läste den här tråden idag (lite sent :)) Annars hade jag gärnat kommit över, vem kan säga nej till pizza och film? :)

Jag kommer att resa bort imorgon, jag och sambon ska åka till las vegas och gifta oss :) men är tillbaka den 4:e mars. Och jag undrar om någon skulle vara intresserad av att kanske gå en promenad tillsammans eller hitta på något annat? 

Börjar känna mig väldigt instängd och ensam här i Nynäs, behöver träffa en rolig själ att umgås med ibland :)

Kan skriva en kort presentation om mig så ni får ett hum om vem jag är :)
    Bella kallas jag, är 24 år och uppvuxen i Södertälje, flyttade till Nynäshamn för två år sedan då jag blev tillsammans med min fästman.Vi har inga barn än men inom en snar framtid så kanske ;) Studerar på distans men hoppas på att komma in på socionomprogrammet till i höst. 

Mina intressen är att lyssna på musik, se på film (är en riktig film nörd), läsa böcker. Njuter av att laga mat och baka. 

Känner ingen här i Nynäshamn, förutom min sambos familj och vänner. Skulle vara roligt att träffa en egen vän/vänner som man kan fika med, gå promenader, gå ut och dansa och så. 

Så det var lite om mig, hoppas att någon "nappar" (eller vad man ska säga :D)
    haha ja just de, vi bor ju nästan grannar dessutom :)

Åh jag har funderat på när i februari ni skulle gifta er. Låter så jäklans kul att åka till Las Vegas och göra det. :D 

Känner igen det där med att känna mig instängd och ensam, så jag går gärna en runda eller gör något annat någon gång. 

Ska ta tag i träningen igen och från och med måndag så är jag medlem på gym-on-the-web igen, om det är någon som vill träna tillsammans så hade det varit skitkul! (alltid skönt/kul med träningskompis och någon där man kan hjälpa till att sporra varandra).
  • Shiro

Kör en uppdaterad pres om mig. Jenny, 29 år (jösses hur gick det till) Uppvuxen i skåne, Eslöv (malmö de sista åren), jag flyttade också hit för snart 2 år sen för att bli sambo med min då redan fästman. Vi har en dotter på 10 månader. Planer bröllop så smått och förmodligen också fler barn sen när vi orkar. 4 katter, två var, det blev många helt plötsligt. 

Sådär lite små nördig, tycker om webbprogrammering, scrapbooking, brädspel, tvspel, serietidningar.
    Lyssnar gärna på musik men oftast så kan jag inte bestämma mig för vad jag vill lyssna på så blir ofta ändå tyst "/, älskar att se film, ser det mesta men favoriterna är nog million dollar baby och sen female fury-filmer, tarantino-filmer, guy ritchie-filmer. Läser gör jag när jag hinner, vilket inte är så ofta just nu tyvärr, då blir det fantasy, thrillers och "häx"-noveller (typ johanne hilderbrant och sagan om isfolket). 
    Älskar att baka, vilket gör att jag nu börjar träna istället ;)

• Shiro
    Stövelkatten skrev 2012-02-23 08:44:04 följande:
    * köpte nyligen hela Isfolket-serien
    * ÄLSKAR nördiga spel, Drakborgen och Munchkin är favoriterna just nu
    * Jobbar med datorer, allmän IT (just nu projekt koordinator)
    Lite roligt. :D

För övrigt heter jag Johanna, bor i Handen med min femåriga son, min sambo sedan 1½ år , bullen i ugnen samt två marsvin.
    Bullen är beräknad att komma i slutet av Juli, och det passar perfekt med att storebarnet börjar skolan. Längtar massor till en tid vig bara åt familjen! Just nu går dagarna bara åt att jobba, laga mat, och sova. Bläh...
    ;D Har du hunnit läsa den något? Jag har bara hunnit till 3:e boken än så länge. Oh munchkin det var längesen! 
    Vad kul, jobbar du i handen då eller?

Svar på tråden Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)