Inlägg från: Modgun |Visa alla inlägg
  • Modgun

    Är du rädd för Pitbull/Amstaff hundar?

    bustjejen skrev 2010-10-06 08:45:43 följande:
    Ja, jag tycker de är obehagliga. Än så länge har jag aldrig sett en pittbull / amstaff med en ägare som jag har förtroende för.
    Har du träffat en renrasig apbt någon gång då?
  • Modgun
    bustjejen skrev 2010-10-06 10:54:09 följande:
    Ingen aning. Men det har nog ingen större betydelse. Obehagliga är de ändå.
    hur vet du det om du inte har träffat en renrasig apbt? Du baserar din kunskap på ett utseende, ganska fördomsfullt. Undrar vad du hade kallts för om detta hade varit människor som diskuterades.?
    Om du inte har träffat en renrasig apbt så kan du ej heller säga att de är obehagliga, eftersom att du inte VET hur de är i lynne och sätt.
  • Modgun
    bustjejen skrev 2010-10-06 15:36:25 följande:
    Åh, så jag är hundrasist då kanske Drömmer.

    Jag har inte sett någonstans i ts att det bara är renrasiga pitbull-hundar som räknas.

    Jag blir däremot rätt så less på alla amstaff / pitbull-ägare som inte kan respektera att folk kan vara rädda för deras hundar, hur jädra snälla de än tycker att sina hundar är.
    Ja faktist. Dömmer du männskor likadant?
    Men HUR kan man bli rädd för något man inte har träffat?
    HUR VET du att det just ÄR en amstaff eller pitbull?

    Och jag blir trött på ägare till tomma hjärnor som inte orkar skaffa sig annan fakta än den som står i aftonbladet.
  • Modgun
    Valkyria84 skrev 2010-10-06 17:26:14 följande:
    Är inte rädd för de raserna! Har själv haft pittbull men fick tyvärr men sorg i mitt hjärta ta bort honom pga av sjukdom...

    Helt underbara hundar!!
    Åhh vist är dom trevliga, vilka linjer kom din vovve ifrån?
  • Modgun
    RockPaperScissorLizardSpock skrev 2010-10-06 17:32:11 följande:

     


    Ja jag är jätterädd, verkligen....
    Ja akta dig. Nästa gång kanske vovven vaknar och börjar slicka ihjäl dig Skrattande
  • Modgun
    RockPaperScissorLizardSpock skrev 2010-10-06 17:38:37 följande:
    Så fort jag är hos bror min så är jag nära på o bli ihjälpussad. 3 stora grisar som ääääälskar faster är inte lätt o tas med :P

    Vet hur det är.


    När jag kom hem till en gammal vän så höll jag på att få ansiktet bortslickat av en apbt som blivit rollad *stavning* (inte av min vän då)
    Men jag överlevde den attacken, och har fortfarande kvar mitt ansikte. Dock försökte min kampbastard här hemma bita av mig öronsnibben när den var valp, men det är allt lol


     

  • Modgun
    Valkyria84 skrev 2010-10-06 17:42:52 följande:

    Lite trög kanske men vad menar du med linjer?! hihi


    Linjer som den blivit avlad ifrån.
    Du vet stamtavla och regbevis i adba eller bfkc typ.
  • Modgun
    canmamma skrev 2010-10-06 17:44:46 följande:
    Rädd är jag nog inte för hunden, men jag kollar nog en extra gång bara för att det är just en av pitbulltyp. Jag bodde innan i ett område där knarklangare använde sina hundar som vapen och skydd och det sitter i. Det var nästan uteslutande pitbullkorsningar. Tyvärr. 
    Samma problem här där jag bor också tyvärr.
    Här har dom valt att korsa sina pb-bastarder med diverse bruks-vakthundar (tyvärr) och det är ju sådana korsningar som verkligen kan bli farlig i händerna på en människa som bara är ute för att vara tuff.
  • Modgun
    RockPaperScissorLizardSpock skrev 2010-10-06 17:44:50 följande:
    Dom är så söta dom små liven :)
    O på tal om örsnibb, så har den ena av brorsans grisar en specialitet. Hon äääälskar o nafsa o slicka mig i öronen, av nån outgrundlig anledning. Hon är lite knasig :P
    Tror dom vill åt vaxet det äckliga små liven hehe.
    Nä men jag har hört att både katter och hundar försöker slicka bort en lukt som de tycker luktar äckligt.
    Vet ej om det stämmer, men det gör det nog. Öronvax är ju inte hallontårta precis. lol
  • Modgun
    bustjejen skrev 2010-10-06 18:12:25 följande:
    Jag vet hur en amstaff och pitbull ser ut. Om den är 100% renrasig kan jag inte veta utan att fråga ägaren, eller hur...

    Jag är trött på hundägare med dålig attityd, av någon anledning så har många pittbull-ägare det. Du kanske är en själv?
    Jag är rädd för hundarna. Mina erfarenheter kommer inte från aftonbladet... Du har ingen anledning att vara otrevlig mot mig.
    Uppenbarligen så vet du inte hur en pitbull ser ut.
    http://www.pitbullsontheweb.com/petbull/findpit.html gå in där så kan du ju se om du har rätt, OM du vet hur en pitbull ser ut så borde det inte vara någon större utmaning.

    Och jag är trött på människor som dömmer böcker efter hur omslaget ser ut. och dina "erfarenheter" kommer ifrån att renrasiga adba reggade apbt har bitit dig eller vadå?
    Apbt är aggresiv (oftast) mot andra djur, men inte mot människor då den inte är avlad för det. Skulle du vara de minsta insatt eller ens försöka ta reda på fakta så skulle du förstå det.
  • Modgun
    bustjejen skrev 2010-10-06 18:12:25 följande:

     


    Jag fick rätt på första försöket, då jag faktist VET hur en apbt ser ut.

  • Modgun
    Modgun skrev 2010-10-06 18:21:07 följande:
    Uppenbarligen så vet du inte hur en pitbull ser ut.
    www.pitbullsontheweb.com/petbull/findpit.html gå in där så kan du ju se om du har rätt, OM du vet hur en pitbull ser ut så borde det inte vara någon större utmaning.

    Och jag är trött på människor som dömmer böcker efter hur omslaget ser ut. och dina "erfarenheter" kommer ifrån att renrasiga adba reggade apbt har bitit dig eller vadå?
    Apbt är aggresiv (oftast) mot andra djur, men inte mot människor då den inte är avlad för det. Skulle du vara de minsta insatt eller ens försöka ta reda på fakta så skulle du förstå det.
    Tillägg. De hundar som är aggresiva mot människor sk manbiters avlivas.
  • Modgun
    bustjejen skrev 2010-10-06 19:07:19 följande:
    Varför är det så uppenbarligen??
    Jag hittade den på andra försöket, så helt ute och cyklar är jag inte .

    Varför är du så fixerad vid renrasigheten. Är en renrasig pitbull alltid snäll, oavsett ägare? Är en icke-renrasig farlig även om den har en bra ägare?
    Jag har tagit reda på fakta. Jag är rädd ändå, eftersom jag aldrig träffat på någon pitbull-ägare jag har förtroende för. Du får försöka acceptera det helt enkelt.
    För att rerasiga apbt inte ska vara aggresiva mot människor, och de som är det avlivas.
    Förstår du nu?

    VAR har du funnit denna fakta? ge mig gärna länkar till denna isåfall.
  • Modgun
    bustjejen skrev 2010-10-06 19:18:14 följande:
    Då menar du alltså att det finns renrasiga abpt som är aggressiva då.. Skönt att de avlivas iallafall.
    De aggressiva icke renrasiga pitbullarna då, får de gå kvar på gatorna menar du?

    Jag kan inte länka. Jag har läst på flera olika sidor, genom google. Och, nej jag har inte bara läst skräckpropaganda...
    Ja det menar jag. de kallas manbiters men avlivas.
    Har jag skrivit det? Nej det har jag inte, de hundar som är aggresiva SKA avlivas oavsett.
    Jaså varför inte? om du nu läst sidor via google så vore det inte så svårt att googla igen eller hur?
  • Modgun
    Add3 skrev 2010-10-09 22:29:46 följande:
    Det var 'dåtidens' kamphundar, relativt sett med dagens är de dock lite beskedligare (i betydelsen de biter inte armen av dig iaf) Skrattande
    Gör inte en pitbull eller amstaff heller.
    Schäfern har mer kraft i käkarna än ovannämnda.
  • Modgun
    Zimlis skrev 2010-10-10 10:14:55 följande:
    Biter i fötterna?? (jag tolkar det som nafsar) men ändå - är ni okej med det??
    Hoppas inte, att det handlar om en amstaff rör mej inte i ryggen - jag hade inte accepterat nafsande ifrån någon ras. Inte som ett upprepande beteende iaf

    Jag har en cocker och hon va väldigt bitig och nafsig som valp, men det fick man ju lära bort.
    Precis.
    Nafsande och bitand eär INTE ett ok beteende oavsett ras.
  • Modgun
    Zimlis skrev 2010-10-10 10:55:02 följande:
    Usch nej, jag satt med en bekants chihuahua i knät och klappade och utan nån direkt förvarning så vänder den sej om och försöker nafsa i fingret Ja den åkte ju ned på golvet fortare än kvickt och va inte välkommen tillbaka upp i knät. Det va inte ett dugg "sött"
    Precis.
    Men i mångas ögon så är detta fallet "mer" accepterat enbart pga att det var en vavva.
    Hade det varit en rottis, pb eller dylikt så hade folk gapat avlivning typ.
Svar på tråden Är du rädd för Pitbull/Amstaff hundar?