• jajajaja

Kan man ha så höga klackar till vardags?

Jag letar efter att par snygga vardagsskor. Ville ha ett par platta men som alltid så faller jag alltid för de högklackade. Behöver lite smakråd från er nu. Kan man ha dessa stövletter till vardags? Arbetar med ungdomar så vill absolut inte ha en för sexig look, utan är mer ute efter en elegant look. Vad tycker ni?

www.brandos.se/donna-girl/43856-blk/a18923

• Svar på tråden Kan man ha så höga klackar till vardags?
  • puss

eleganta är dom väl inte, men helt ok till vardags.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss
    Twiist3d skrev 2010-10-05 14:13:44 följande:
    Jag tyckte dom var låga Tungan ute
    Så jag tycker att dom fungerar till vardags :)
    låg?? ok, 8-10 cm räknas inte som lågklackat.
    *tag anteckning*
  • Birgitta2

Njaaaaa. I och för sig måste man ju få ha vilka skor man vill. Men du känner nog själv vad som är passande och inte. Jag använde såna klackar när jag var ung, då jobbade jag på kontor, representerade osv. Om du tycker de passar, beroende på vilket jobb du har med de här ungdomar, så använd dom. Om du är tveksam, så använd dom inte.

• jajajaja
    Twiist3d skrev 2010-10-05 14:13:44 följande:
    Jag tyckte dom var låga Tungan ute
    Så jag tycker att dom fungerar till vardags :)
    Jasså Jag brukar alltid ha 10cm om jag ska gå och festa. Kan också ha så höga om jag bara ska gå på stan. Känner mig ju mycket finare med dom på. Men gränsen mellan fin och sexig är svår. Just eftersom jag arbetar med ungdomar så får man absolut inte ha en sexig framtoning. Nu syns det säkert inte att skorna är speciellt höga eftersom mina jeans kommer täcka en del av klacken.
  • jajajaja
    puss skrev 2010-10-05 14:13:44 följande:

eleganta är dom väl inte, men helt ok till vardags.

Nja de är väl inte klassiskt eleganta, men jag tänkte mer att man inte kommer se nit-delen när man har byxor över. Så då blir det väl mer elegant, med ett par svarta smala klackar.
  • puss
    jajajaja skrev 2010-10-05 14:19:31 följande:
    Nja de är väl inte klassiskt eleganta, men jag tänkte mer att man inte kommer se nit-delen när man har byxor över. Så då blir det väl mer elegant, med ett par svarta smala klackar.
    japp, som sagt funkar bra till vardags.
  • Twiist3d
    puss skrev 2010-10-05 14:14:40 följande:
    låg?? ok, 8-10 cm räknas inte som lågklackat.
    *tag anteckning*
    JAG tyckte att dom var låga.
    Då ska du se hur mina klackar ser ut som jag använder till vardags Tungan ute
  • Virriga Vera

De är varken eleganta eller sexiga tycker jag, en ganska vardaglig stövlett. Det som jag kanske hade tvekat om är ju hur ryggen och knäna mår efter en hel dag i dem.

• jajajaja
    Virriga Vera skrev 2010-10-05 14:21:54 följande:
    De är varken eleganta eller sexiga tycker jag, en ganska vardaglig stövlett. Det som jag kanske hade tvekat om är ju hur ryggen och knäna mår efter en hel dag i dem.
    Min rygg är van . Men bra att ni tycker de fungerar till vardag. Tvekar ibland eftersom vi har en strikt klädkod på arbetsplatsen för att undvika allt som kan tänkas vara sexigt.
  • Virriga Vera
    jajajaja skrev 2010-10-05 14:31:37 följande:
    Min rygg är van . Men bra att ni tycker de fungerar till vardag. Tvekar ibland eftersom vi har en strikt klädkod på arbetsplatsen för att undvika allt som kan tänkas vara sexigt.
    Det jag menar är att en hög sko kan vara bekväm och en annan är ett tortyrinstrument. Av den orsaken så skulle jag aldrig köpa på postorder utan måste prova och gå lite i dem.
  • jajajaja
    Virriga Vera skrev 2010-10-05 14:33:18 följande:
    Det jag menar är att en hög sko kan vara bekväm och en annan är ett tortyrinstrument. Av den orsaken så skulle jag aldrig köpa på postorder utan måste prova och gå lite i dem.
    Ok. Det är gratis frakt och retur så det är inga problem. Hatar att gå i affärer så detta är ett bra alternativ.
Svar på tråden Kan man ha så höga klackar till vardags?