Inlägg från: MrsHelgesson |Visa alla inlägg
  • MrsHelgesson

Spå könet med ring

Jag skulle vilja göra en liten undersökning eller ett test och se hur många av er som har fått rätt med detta testet. Jag skulle vilja att mammor som har gjort testet under tidigare graviditeter och mammor som är gravida nu skrev i denna tråd och svarade om ni fick rätt eller fel. Några kompisar har gjort testet och alla har fått rätt. En väninna har spått mig och första barnet visade flicka vilket jag också fick och det barn jag väntar nu ska tydligen vara en pojke. 

• Svar på tråden Spå könet med ring
  • MrsHelgesson

Det bästa är kanske att låta någon annan göra testet på en istället för att ni själva gör det. Det kan ju vara så att ringen rör sig pga önsketänkande, vad vet jag.

• MrsHelgesson

Jag gjorde testet nu på mig själv men vet inte om jag gjorde rätt. Jag hängde ju ringen genom mitt hårstrå över handleden och då började den pendla fram och tillbaka jättemycket. Vad betyder det nu igen?

• MrsHelgesson
    4 grabbar skrev 2010-10-06 12:15:28 följande:
    jag anser att det är andevärlden som förmedlar svaren via ringen, du kan lika gärna be den visa vad som är ja resp nej och använda den som en vanlig pendel
    Vadå? Jag fattar inte. Hur ska jag kunna veta vad som är ja och nej?
  • MrsHelgesson

Äh, det funkar ju inte. Ringen gör ju ingenting, den bara stannar.

• MrsHelgesson
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-07 15:09:50 följande:
    Men enligt den teorin så skulle jag vänta trillingar...Den penlar, cirklar o pendlar, sen stannar den...
    Ringen visar kanske pojke, flicka, pojke. Alltså könet på alla dina framtida barn. Har du några barn nu och i så fall vilket kön har dem?
  • MrsHelgesson

Jag vill fråga er som påstår att man kan använda ringen som en vanlig pendel och fråga vad som helst. Jag testade att spå mig själv lite och började fråga vilken rörelse som stod för svaret "nej" och då snurrade ringen. Så jag antar att "cirklar" betydde nej och pendla betydde ja. Sen frågade jag om jag kommer att gå över tiden med detta barn som bor i min mage och då svarade den nej. Jag frågade om det bodde en pojke i min mage och den pendlade. Sen frågade jag en sista fråga om jag kommer föda för tidigt och då svarade den nej. Ställde samma frågor om och om igen men då fick jag annat svar. Ska jag bara fråga en gång?

• MrsHelgesson
    Sofia8504 skrev 2010-10-08 14:18:07 följande:
    Jag läste den här tråden igår och ska väl ärligt säga att jag tyckte det lät lite fjantigt att man skulle fråga ringen vad som var pojke och flicka. Jag har aldrig sett det som nån kontakt med andevärlden, utan bara en kul grej man gör. Jag gjorde det när jag väntade dottern och då gjorde ringen cirklar, så det stämde iaf.
    Men när jag testade igår så frågade jag faktiskt vad som var vad, fast jag tyckte att det kändes skitfjantigt. Jag lät ringen hänga och så frågade jag vad som var flicka och då gjorde den cirklar, sen frågade jag vad som var pojke och då "vände" den direkt och började pendla! Så jag kan säga att jag kände mig inte lika skeptisk efteråt! Iaf så snurrade den i cirklar när jag höll den över magen, så vi får väl se om det stämmer den här gången. Sambon är iaf helt övertygad om att det är en flicka och han brukar vara grym på att gissa rätt på kön!
    Min sambo gissade pojke på första barnet men det var en flicka. Nu gissar han på en flicka medan många andra som står mig nära säger pojke. Så han kan ha fel denna gången också :) Så han är inte duktig på att gissa.
  • MrsHelgesson

En tjejkompis till mig berättade att hon alltid spådde med ring men det blev för läskigt tyckte hon, då det alltid visade sig vara rätt. Hon spår inte bara könet utan kan också spå andras framtid. Hon spådde en del saker på mig som stämde, men allt har hon inte velat berätta. Så hon la ifrån sig ringen och började kolla på gravidmagar istället och gå på sin egen magkänsla.

Svar på tråden Spå könet med ring