Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

Spå könet med ring

Detta måste jag testa...är i v 8, funkar det då??? Hur gör man...knyter ringen i några hårstrån o håller över magen???

• Sommarnatt2010

Jag testa nu...Den pendlade, snurrade o pendlade kraftigt sen stannade den av men inte helt den rörde sig väldigt lite först i cirkel o sen pendlade..vad betyder det??

O hur fungerar det, låt säga att det är tvillingar i magen...skulle det innebära att det är en pojk o en flicka o sen när vi får ett tredje så blir det en pojk?? Obs är inte gravid med tvillingar, bara nyfiken...

Har oxå hört att man drömmer tvärt emot vad man har i magen...Drömde förra veckan att jag fick en flicka, så då borde det bli en pojk enligt det o även enligt ringen..Någon annan som hört samma??

• Sommarnatt2010

Tycker oxå det är sååå häftigt att ringen verkligen börja pendla eller cirkla med stora rörelser... =)

• Sommarnatt2010

Men när jag gjorde igår över magen...så pendlade, snurrade o pendlade den...Jag hoppas verkligen inte att det är tre där inne, det vore lite väl bra...Jag tog det som att det först blir en pojk, sen flicka o sist pojk...

Eller är det bara över handleden som man kan kolla vad det blir o hur många???

Försökte oxå fråga ringen vad som är flicka respektive pojke...Men fick inget svar. När man gör det, var ska man hållar ingen då??? över magen?? i luften???

• Sommarnatt2010
    Kyanita skrev 2010-10-06 19:00:49 följande:
    Första visade flicka, blev en pojke, andra visade tvillingar pojke och flicka- blev en pojke, trean visade pojke och blev en pojke. Så varannan rätt skulle man kunna säga...
    men hur vet du att den visar tvillingar???
  • Sommarnatt2010

Jag skulle visa mannen min igår...men då hände ingenting...ringen bara hängde där...rörde sig inte alls : S

• Sommarnatt2010
    Kyanita skrev 2010-10-06 23:11:57 följande:
    Först cirklade den och sedan snurrade den. Gjorde så varenda gång faktiskt.
    Men enligt den teorin så skulle jag vänta trillingar...Den penlar, cirklar o pendlar, sen stannar den...
  • Sommarnatt2010
    MrsHelgesson skrev 2010-10-08 12:54:00 följande:
    Ringen visar kanske pojke, flicka, pojke. Alltså könet på alla dina framtida barn. Har du några barn nu och i så fall vilket kön har dem?
    Nej jag har inga barn...
  • Sommarnatt2010

när ni gör över magen, visar den bara en sak då???

vet att jag gjort över handleden för längesen o då pendlade, snurrade o pendlade den...

Men när jag nu håller den över magen gör den samma sak...Alltså pendlar, snurrar o pendlar igen

• Sommarnatt2010
    fliona skrev 2010-10-17 11:03:05 följande:
    förstår inte vadå "hoppar" om det är tvillingar
    förstår inte heller hur ringen ska kunna hoppa...
  • Sommarnatt2010

Nu blir jag lite orolig..Gjorde testet för någon vecka sedan...den pendlade jätte tydligt...Men idag händer igenting..Testade över handleden o den pendlar massor...Kan det betyda att liten där inne inte lever längre?? eller varför visar det inget över magen..Har det betydelse om man har kläder mellan..Kommer inte ihåg hur jag gjorde sist? :S

• Sommarnatt2010
    fliona skrev 2010-10-18 22:23:51 följande:
    prova igen...jag har min vigsel ring och guldkedja. ska inte ha betydelse jag har då haft kläder i mellan. men du måste vara konsentrerad på det du gör! det är andarna som talar!
    kanske ska testa med kedja istället..Har använt mitt hår...

Var kanske inte helt fokuserad igår..får testa en kväll när jag är själv i lugn o ro =)
    Blev bara så nojig igår när det helt plötsligt inte rörde sig alls :S
  • Sommarnatt2010
    ana86 skrev 2010-11-25 21:19:12 följande:
    det går hur bra som helst med ett vanligt halsband (kedja med smycke) andra har använt ett hårstrå och trätt en ring i...sytråd..det spelar nog ingen stor roll...
    håll i kedjan med smycket hängande över handlfatan (så gör jag iaf :) ) smycket kommer då börja röra sig antingen i cirklar eller fram och tillbaka (pendlande)
    Pendlande = kille
    cirklar = tjej

Jag vet att många säger det är tvärtom, men som någon skrivit i tråden kan man helt enkelt fråga kedjan först..vad som är kille i ditt fall ...sen håller du kedjan igen ovanpå handen och låter den svara :)

För att se hur många barn + kön så håller du kvar kedjan när den rört sig färdigt....den kommer då att stanna till för att sen börja röra sig igen...där kommer ditt andra barns kön osv

Håller du kedjan över magen så visar den endast vad du har i magen just nu :)

Över handen kan du även testa på din sambo, eller på vem som helst :) se hur många barn och vilket kön..

Svårt att förklara via datan såhär men hoppas du förstod min  förklaring någolunda.
    fast på mig gör den samma sak som över handleden o det är inte tre så i min mage tack o lov =)
  • Sommarnatt2010
    ana86 skrev 2010-11-25 21:26:18 följande:
    Jag har inte testat över handleden ännu men kan tänka mig att det är samma sak :)  man blir nästan lite beroende så nu har jag bestämt mig att inte göra det mer...blir lite läskigt :S haha

har det stämt på dig ?
    Jag har inte vågat testa sen den gången den inte rörde sig alls...Trodde ju bärgis att liten där inne inte fanns kvar...Men nu har vi sett att det sparkar o lever, men vet inte om jag vågar testa igen.

Jag har ingen aning, väntar mitt första barn nu. Men den har pendlat cirklat o pendlat när jag gjort innan...Känslan säger att det ligger en liten tös i magen...Så isf skulle det ju var tvärt om för min del oxå

Har testat att fråga men har inte fått något svar...Är kanske inte tillräckligt koncentrerad när jag gjort det... 
  • Sommarnatt2010

Testade härom dagen på jobbet då det var en kollega som läste om det i tidningen...Jag sa till henne att det inte spelar någon roll för ringen vägrar röra på sig. i början o innan jag blev gravid pendlade, cirklade o pendlade ringen. Men nu sen v 15 ungefär så har ringen inte rört sig ur fläcken. Hade jag inte känt buffarna hade jag varit lite orolig nu :(

Svar på tråden Spå könet med ring