• Loreena

Bästa boten mot röd stjärt?

Som rubriken lyder:
    Vad tycker ni är den bästa boten mot röd bebisstjärt?
    Vad använder ni?
    Salva, potatismjöl, zinksalva, rapsolja, lufta ofta, bröstmjölk? eller annat?

• Svar på tråden Bästa boten mot röd stjärt?
  • queenofangels

håller med ovantstående. inotyol e de enda som funkar!

• Emerun

Håller oxå med båda ovanstående, bästa salvan av alla.

• cilla01

inotyol funkar bäst.. lufta är ju viktigt också.

• Julia85

Det bästa är att bara använda libero blöjor och tvätta ordentligt rent med enbart vatten.
    Håller man på å byter blöjsorter så kan de bli röda av det!

• vittra

Det bästa är att använda tygblöjor utan en massa skumma ämnen som stör hudfloran, och att tvätta med vatten och rapsolja. Man behöver inget mer än så, inte en massa salvor, krämer eller pulver

Sen hoppas jag att det är sunt förnuft att man byter blöja ofta!

• Loreena
    vittra skrev 2010-10-05 17:58:09 följande:
     Det bästa är att använda tygblöjor utan en massa skumma ämnen som stör hudfloran, och att tvätta med vatten och rapsolja. Man behöver inget mer än så, inte en massa salvor, krämer eller pulver

Sen hoppas jag att det är sunt förnuft att man byter blöja ofta!
    Jag använder tygblöjor :) Och byter så fort jag känner att det blivit blött. Han är jättefin i rumpan förutom att han är lite, lite röd precis mellan skinkorna och det tror jag beror på att han bajsar lite smått så fort han släpper en fis...
    Eller så kan det rösa kanske bero på att min sambo envisas med att sätta på sonen Pampers vid blöjbytena ist. :/ (han har fått för sig att det är enklare)
  • Vulkanstorm

Inytiol, som många andra skriver! Glad

• snillis

Låta bebisen ligga på filt utan blöja så mycket som möjligt.
    Sedan håller jag med de övriga. 

• MammaEmilie

Tygblöjor absolut ;) funkar hur bra som hälst för oss annars inotyol är också väldigt bra.Solig

Svar på tråden Bästa boten mot röd stjärt?