Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Sminkar du dig?

Jag sminkar mig aldrig, kan hända att jag gör det en gång om året på nyår om jag orkar Skrattande

• April barn
    HelleGbg skrev 2010-10-05 19:11:41 följande:
    men ni som aldrig sminkar er: skulle det inte ens vara lockande att någon gång, typ 1 gång i månaden få lägga lite färg i ansiktet så man ser levande ut? Och inte grå och tråkig , speciellt i Sverige då på vintern......
    Men jag tycker inte jag ser grå ut, tycker jag har mycket snyggare hy utan massa konstigt klet och puder Glad
  • April barn
    Lenagbg skrev 2010-10-05 20:29:52 följande:
    vacker utan spackel!!! 
    JA Skrattande
  • April barn
    Linda1976 skrev 2010-10-05 20:49:13 följande:
    Ni som säger att smink kloggar igen porerna och att man får finnar av smink osv, vilken sminkvärld lever ni i? Har ni inte hört talas om hudvårdande smink med spf i som faktiskt skyddar och vårdar huden?

OMG. 
    Fast det kan ju inte finnas nått som är bättre för huden än att få vara utan Glad
  • April barn
    alvaereva skrev 2010-10-05 20:52:37 följande:
    Jajjemen, varenda eviga dag! Jag är vacker på insidan men det väger ju inte direkt upp att jag ser ut som en cancersjuk hamster utan smink och det besparar jag gärna mig själv och omgivningen.

Och ärligt talat, jag har aldrig träffat någon enda människa som är snyggare utan smink än med.
    Jag är Skrattande
  • April barn
    alvaereva skrev 2010-10-05 20:56:35 följande:
    Låt oss se då!
    Hur då Glad , har inga bilder på mig med smink eftersom jag aldrig sminkar mig Oskyldig
    Linda1976 skrev 2010-10-05 20:56:45 följande:
    självklart är det bättre med ett hudvårdande sminksystem med spf än att gå helt utan.
    hmm, skulle då inte naturen skapat oss med ett hudvårdande smiksystem?
  • April barn
    Den allsmäktige skrev 2010-10-05 21:00:30 följande:
    Antar att du menar mig?
    Jag var så oerhört seriös med min kommentar om att göra samhället en tjänst... Förlåt, visste inte att man var tvungen att vara gravallvarlig 24/7. *Går ner på knä och kysser dina fötter*

Skål
    haha
  • April barn
    Linda1976 skrev 2010-10-05 21:21:02 följande:
    Evolutionen är inte perfekt. Om den varit det hade vi varit födda med inbyggda mobiltelefoner, obrytbara naglar, icke existerande närsynthet osv osv.

Ja det är ju helt sant förvido, men jag tror ändå att det bästa för huden är att vara helt fri, tur att vi alla får tycka olika Glad
  • April barn
    alvaereva skrev 2010-10-05 21:41:30 följande:
    jag antar att du inte använder schampoo, parfym , duschreme osv heller?
    Jo men köper för det mesta produkterna neutral som är helt fria, parfym använder jag ungefär lika ofta som smink, en gång om året :)
    Sen använder jag ju inte det för att göra mig snyggare utan för att inte lukta illa...
Svar på tråden Sminkar du dig?