• Kokomo

Sminkar du dig?

Linda1976 skrev 2010-10-05 17:20:40 följande:
    Alla kan förbättra sitt utgångsläge med rätt sorts smink. Sen om man vill eller inte är en annan sak
    Det beror väl på vad man tycker är snyggt...
  • Kokomo
    Linda1976 skrev 2010-10-05 17:43:50 följande:
    Precis. Men som sagt, all naturlig skönhet kan förstärkas av rätt smink i rätt mängd. ALL.
    Det beror väl fortfarande på tycke och smak. Om jag sminkar mig kanske någon tycker att jag ser snyggare ut med smink medan någon annan tycker jag passar bättre utan.
  • Kokomo
    Linda1976 skrev 2010-10-05 19:14:33 följande:
    Men en jämn hudton är väl ojektivt sett alltid snyggare än en halvflammig (perfekt hy av naturen finns ju inte). Aningen mascara är alltid snyggare än utan...

Du tycker det ja. Å säkert många med dig. Men det finns ju inte en enda smak för utseenden som alla på hela jorden håller med om. Det säger ju sig själv.
  • Kokomo
    Linda1976 skrev 2010-10-05 22:31:23 följande:
    Gyllene snittet är nåt det mänskliga ögat föredrar, det är ju konstaterat. Och med smink så kan man ju komma aaaaaningens närmare. Och studier har ju också gjorts att vissa utseenden är universiellt (eller iaf jordiskt) snygga. Kan inte måtten exakt, men att ett visst mått mellan ögon, munstorlek osv anses som attraktivt. Och även med smink så kommer man ju närmare det... 

Rätt sminkad, ser man inte sminkad ut, utan har förstärkt den naturliga skönheten. Allt annat är bs  
    Ja. Men det är ju som bekant skillnad på att "de flesta tycker såhär" och "ALLA tycker såhär" som du hävdat i tråden.
    Skönhet handlar om tycke och smak hos den enskilda individen. Det trodde jag alla var överrens om. Annars skulle ju världen bli hemskt trist om alla tyckte likadant.
  • Kokomo
    Linda1976 skrev 2010-10-05 22:43:19 följande:
    Håhåjaja....

Man får såklart tycka vad man vill... man får tycka att solen är grön om man vill  
    Alright alright. Du tror att alla i hela världen har samma syn på skönhet. Då jag inte tror det finns en annan fråga i hela världen som alla tycker likadant om så känns det spännande och överraskande att det är just skönhet som vi enats över! Men om du säger det så.
  • Kokomo
    Der Ficker skrev 2010-10-06 08:15:29 följande:
    F.ö. ser man jävligt många fula människor där ute, som ändå inte sminkar sig, fast det skulle få dem mycket finare. VARFÖR? Varför vill man vara ful och skabbig? Det är en sak att vara utan smink om man är naturligt snygg, men att envisas med att se ful ut är bara löjligt.
    Kanske för att man inte bryr sig om vad utseendefixerade idioter har för åsikt om ens utseende?
  • Kokomo
    barnluktarbajs skrev 2010-10-06 11:49:15 följande:
    Varför är man en "utseendefixerad idiot" för att man bryr sig om hur andra ser ut? Jag tycker ens utseende säger jättemycket om ens person, och skulle jag se en kvinna som var osminkad och allmänt ovårdad skulle jag anta att hon också hade en "slafsig" personlighet, precis som att jag skulle tänka om en sminkad, välklädd kvinna att hon nog var mycket mer "uppstyrd" person.

Att INTE vara medveten om vilka signaler ett sunkigt yttre utsänder, det är att vara en idiot.
    Jag håller med Fidelis ad urnam i allt hon skrivit i inlägg #152.
  • Kokomo

Jag är lite nyfiken på alla som skriver att de känner sig piggare med smink. Att man kan se piggare ut förstår jag, men känner sig? Nu är jag ju ingen sminkperson men när jag väl har smink så känner jag inte av sminket (vilket leder till att jag glömmer att jag har det och smetar ut det i ansiktet haha), så jag är nyfiken på hur ni menar.

Svar på tråden Sminkar du dig?