• Marelb

Jag SKA ge ägg

Jag har en dotter på 2,5 mån och har redan gjort de första blodproverna. Nu dröjer det ju 6 mån till nästa (minst) men jag hör av mig till dem när jag slutat amma för bokning av läkar/kurator tid osv. Spännande att du också vill donera.

Hoppas du vet vad du ger dig in på när du säger att du vill donera "privat"? Oftast gör man bara korsdonation och det gäller att vara säker på vad man gör om man nu inte korsar. Man behöver ju överhuvudtaget inte annonsera! För mig känns det självklart att donera till den som är bäst lämpad och som står högst upp i kön. De har ju antagligen också väntat längst. Däremot om jag kände någon som behövde göra ÄD så skulle jag absolut kunna göra en korsdonation för att hjälpa dem fram i kön. Läs vår tråd för äggdonatorer. I den TS finns många länkar du kan ha nytta av! Jag bloggar även om min ÄD.

Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • Marelb

Jag helammar! Det är dock inget som hindrar att man anmäler sig ändå. De första blodproverna kan göras nu på en gång. Jag gjorde mina igår efter att jag fått remiss från Karolinska... Sen är det ju så att det måste gå 6 månader i vilket fall som hellst mellan proverna och först därefter kan man ju börja själva medicineringen. Sen ska man ju matchas ihop med mottagaren och så. Jag har inte gjort nåt VUL. Jag ska ringa fertilitetsenheten när jag har slutat amma. Har det då gått 6 mån så bokar vi läkarbesök osv då. Jag har ammat mina andra två barn tills de var 8-9 mån och sen ville de inte ha mer! Så jag räknar nog lite med samma senario. Men det får man ju ta ställning till då, om man vill fortsätta amma eller sluta och köra igång med detta. Skulle nog tro att jag är rätt sugen på det senare...

Vad kul att de är födda samma dag!!!

• Marelb

Har ingen aning om vad som gäller vid Malaria... kan ju bara hoppas att det inte är något hinder! Vad jag hört så är det många IVF patienter som blir donatorer, om det beror på den andre då... Skulle också bli grymt besviken om jag inte blev godkänd!

• Marelb
    IVFmamma skrev 2010-10-07 15:34:57 följande:
    Har pratat med SU, de skulle höra av sig ang. malaria och att jag har gjort IVF var inga problem.
    Hoppas hoppas då!!!
  • Marelb
    IVFmamma skrev 2010-11-02 19:07:59 följande:
    Jag får ge ägg trots malaria.!! JIPPI!!!
    Men vad bra! Det är väl inget som förs över då... Så kul!
Svar på tråden Jag SKA ge ägg