• Sol Angelica

Hur är storlekarna på Didriksons overaller?

Som rubriken lyder... Är Didrikssons overaller stora eller små i storlekarna??

Har noll koll, och har inte hittat nån info någonstans om detta.

Sen är jag lite fyfiken på Polarn och Pyrets overaller oxå. Hur är dom i storlekarna??

Snälla hjälp mig!!

• Svar på tråden Hur är storlekarna på Didriksons overaller?
  • Spiro

Vi är inne på vår tredje didriksonoverall till sonen (alltså, använt en per år..) Fått köpa en storlek mindre än vanligt varje gång så jag skulle vilja säga att de är stora i storlekarna. Har alltid varit nöjd med didrikson, kör med deras fodrade galonställ också.

• Soltrollet

Tycker också de är stora i storleken.
    I år provade vår son som fyller 5 år i vinter overaller från KappAhl i strl 116 och 122.
    Den i storlek 116 var endast lite, lite större än den overall som han hade i vintras från Didriksson som var i strl 100!

• Sol Angelica

Tack för hjälpen! Glad

Då kanske det funkar med en overall i strl 90 då.. Sonen har 86 i strl nu, men det är ju ett tag till innan han behöver använda overall. Hoppas jag iaf...

• Fredriks Mamma

Har precis jämfört didrikson... kan säga att FIX strl 98 är lika stor som Didrikson 90.

Förra året hade vi en låne-didrikson (gammal) i strl 80. Då hade sonen 86 i strl.

Min son är drygt 2 år, är 90-92cm , har strl 92 i kläder, vissa tröjor i 98. Och han ska ha strl 90 i didrikson, och den är STOR.

Svar på tråden Hur är storlekarna på Didriksons overaller?