• Anonym (v)

Snälla kan någon ge förslag på 3-dagars schema så att inte bara ena får helgerna?

Känner att jag inte kan tänka riktigt nu... vi ska förhoppningvis ha växelvis boende med 3 dagar var. Min fd säger att det inte fungerar för då blir det bara en som får helgerna, alltså det kan inte blir varannan helg vi får. Försökte skissa på det nu och det verkar ju som han har rätt! snälla hjälp mig med en lösning.

• Svar på tråden Snälla kan någon ge förslag på 3-dagars schema så att inte bara ena får helgerna?
  • Lena

Tar ni tre dagar var kommer det att rotera men ibland kommer ni att få en halv helg var

mån-on
    tor-lör
    sön-tis
    ons-fre
    lör-mån
    tis-tor
    fre-sön

• Anonym

Tex:
    Måndag-onsdag
    onsdag-fredag
    fredag-måndag

Helgen blir lite längre...

• Anonym (v)

Tack snälla! ska försöka få ihop det igen men just nu känns det så rörigt!

• CK82

Kanske lite OT men hur gammalt är barnet? Är det ett litet barn och därför ni vill ha 3dagarsschema?

Vi hade liknande upplägg men ändrade för att det blev hur rörigt som helst...

Men vi hade:

Mån-tors

tors-månd

• cloudberry79

Det blir ju inte alls så, eller har ni tänkt räkna bort bytesdagen?

If you love me - please don't feed me!
  • modestyonly

Vi har haft varannan vecka med avbrott onsdag och torsdag natt! Från ca 1,5 års ålder fram till nu efter sommaren då han är 4,5! Vi började med 3 dagar var, men det funkade inte med mitt jobb varannan helg! Det har funkat perfekt!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • Anonym (v)

Ja han är liten bara 1 1/2år! det är det min fd tycker att det blir rörigt men jag tycker alternativet varannan vecka är ohållbart för vår son.

• CK82
    cloudberry79 skrev 2010-10-05 21:55:08 följande:
    Det blir ju inte alls så, eller har ni tänkt räkna bort bytesdagen?
    Menade du mitt inlägg eller?
    Jag fattar inte vad du menar med din kommentar i sånna fall...?
  • cloudberry79
    CK82 skrev 2010-10-05 21:58:42 följande:
    Menade du mitt inlägg eller?
    Jag fattar inte vad du menar med din kommentar i sånna fall...?
    Menade TS, jag satt och klurade medan jag hade svarsrutan uppe
    If you love me - please don't feed me!
  • Anonym (v)

men som jag räknar på det så får då jag eller min fd två helger i rad? eller?

Svar på tråden Snälla kan någon ge förslag på 3-dagars schema så att inte bara ena får helgerna?