• Anonym (v)

Snälla kan någon ge förslag på 3-dagars schema så att inte bara ena får helgerna?

Känner att jag inte kan tänka riktigt nu... vi ska förhoppningvis ha växelvis boende med 3 dagar var. Min fd säger att det inte fungerar för då blir det bara en som får helgerna, alltså det kan inte blir varannan helg vi får. Försökte skissa på det nu och det verkar ju som han har rätt! snälla hjälp mig med en lösning.

• Svar på tråden Snälla kan någon ge förslag på 3-dagars schema så att inte bara ena får helgerna?
  • Anonym (v)

Tack snälla! ska försöka få ihop det igen men just nu känns det så rörigt!

• Anonym (v)

Ja han är liten bara 1 1/2år! det är det min fd tycker att det blir rörigt men jag tycker alternativet varannan vecka är ohållbart för vår son.

• Anonym (v)

men som jag räknar på det så får då jag eller min fd två helger i rad? eller?

• Anonym (v)
    Anonym skrev 2010-10-05 22:24:02 följande:
    Att hatta runt med ett litet barn är som att bo på olika hotell hela tiden. Skulle TS och exet vilja bo på hotell 3 dagar i veckan?
    Nej det är inte optimalt men alternativet är värre tror jag, barnpsykologerna och socialnämden.(Varannan vecka)
  • Anonym (v)
    Anonym skrev 2010-10-06 08:56:39 följande:
    När jag träffade min sambo var hans barn 1½år, och dom har alltid kört varannan vecka, tror det skapar mer trygghet för barnet ist för en massa hattande...
    Nu när barnet blivit större är barnet ngn dag hos mamman fastän det är pappans vecka ovh tvärtom, det funkar kanon.

hoppas ni finner en lösning... svårt för barnet att komma till ro på 3dgr, sen ska det bytas hem igen... 
    Håller inte med för de har inte samma tidsperspektiv när de är så små. Saknaden efter den andra föräldern blir för stor. Varför inte lyssna på barnpsykologen de borde ju veta? men nu är det inte detta tråden handlar om
  • Anonym (v)
    Lättare skrev 2010-10-06 09:06:15 följande:
    För vem gör ni det? Barnets skull el föräldrarna? Nån ovan har en poäng, skulle ni vilja bollas emellan boenden så där? Varför mår barn bra av det? Jag tycker ni föräldrar ska flytta runt o låta barnet bo kvar i sin trygga miljö.
    Jag önskar vi kunde göra det men fd har redan köpt en lgh och jag har inte råd attt bo kvar..
  • Anonym (v)
    Anonym skrev 2010-10-06 08:56:39 följande:
    När jag träffade min sambo var hans barn 1½år, och dom har alltid kört varannan vecka, tror det skapar mer trygghet för barnet ist för en massa hattande...
    Nu när barnet blivit större är barnet ngn dag hos mamman fastän det är pappans vecka ovh tvärtom, det funkar kanon.

hoppas ni finner en lösning... svårt för barnet att komma till ro på 3dgr, sen ska det bytas hem igen... 
    Det kan jag säga att barnspsykologerna och familjerätten helt förkastar, varannan vecka. Inte bra alls för så små..
  • Anonym (v)

Nu har ví genom familjerätten kommit fram till att det blir varannan vecka iaf... men i pappans vecka hämtar jag vår son en dag i veckan och han får sova hos mig. Tvärtom när det är min vecka. Sen ska vi helst träffas på söndagarna tillsammans och hitta på något skoj. Vi bor nära varandra så det är en fördel. Är iaf skönt att vi kommit fram till något och jag hoppas detta är det bästa för vår älskade son.

• Anonym (v)

Nej i vanliga fall rekomenderar de inte det men det var speciellt för oss eftersom vi är vänner och samarbetar så bra och har vårt barns bästa i fokus. Sen bor vi 3min ifrån varandra så vi kan träffas ofta. Min fd skulle inte gå med på att träffa honom mindre och dt kan jag förstå

Svar på tråden Snälla kan någon ge förslag på 3-dagars schema så att inte bara ena får helgerna?