• unikakarlsson

    Skandal

    Hej alla här på FL. Jag är väldigt upprörd över dagens ungdommar och kommer berätta lite om varför jag skriver detta inlägg. Jag är inte en van vid att skriva inlägg i forum men hoppas på att denna tråd blir så utförlig som möjligt. Dagens ungdommar hänger mycket på Facebook och Bilddagboken men på Facebook har vi ju våra mammor och pappor och där kan dem ju hitta allt dumt som ungdomarna gör nuförtiden.

    Därför finns Bilddagboken (www.bilddagboken.se) en sida som jag är medlem på för att visa upp min fotografiska sida men det det är inte detta som är skandal. Skandalen är att jag varje dag får se massa lättklädda/halvnakna flickor som inte är mer än 12 år. Givetvis är det inte bara 12 åringarna utan även ibland 11-17 åringar som viker ut sig på bilddagboken. Detta är en sida som man inte ens behöver vara medlem på för att kunna se. Jag har haft kontakt med Bilddagbokens admin som säger att det är helt upp till var och en vad man ska lägga upp och inte!

    Bilddagboken har misstänkts för att det ska finnas pedofiler där som äger sidan.
    Detta är inte första gången i forum som bilddagboken får dåligt rykte

    Senast en kille tog illa upp över dessa flickor så blev hans konto raderat

    ">



    Bil på två tjejer från Hultsfredfestivalen! SKANDAL!!!
    http://fajersajd.bilddagboken.se/p/show.html?id=62924214&t=1181772001&currimg=121&fromdayview=1

    Hoppas att denna tråd har sagt sitt
    MVH Andreas

  • Svar på tråden Skandal
  • unikakarlsson

    Jag tycker detta är hemskt att värdarna på bilddagboken tillåter dessa bilder

  • vampyria2

    Du jag håller med dig helt, har faktiskt själv varit i kontakt med dem och i fråge satt varför de publicerar barnporr bilder och skickat länkar på de bilder jag har menat. Vad som hände var att jag blev blockad och inte kan komma in på min BDB igen  hmm ja det var ju jag som hade gjort fel, eller hur var det nu >.<

  • unikakarlsson

    Det finns ett såkallat Siimii
    jag har inget val. bilderna visas konstant i datorskärmen vare sig jag vill eller inte

  • vampyria2
    Sthlmsparlan skrev 2010-10-05 23:20:41 följande:
    Tog illa upp?? Det är ens eget val om man vill titta på bilderna eller inte.
    Fast det är förbjudet att visa bilder på barn i sån situationer, enligt svensk lag så det är väl bra att nån reagerar på dem.
  • Topcom
    unikakarlsson skrev 2010-10-05 23:23:59 följande:
    Det finns ett såkallat Siimii
    jag har inget val. bilderna visas konstant i datorskärmen vare sig jag vill eller inte
    Stackars liten, sluta gå  in på bilddagboken då..
  • unikakarlsson

    Ja! håller med fullständigt. Alla bilder som läggs upp borde granskas av en bra värd innan de publiceras.
    Skadar aldrig att kolla vad ens barn sysslar med vid datorerna

  • Topcom
    vampyria2 skrev 2010-10-05 23:25:26 följande:
    Fast det är förbjudet att visa bilder på barn i sån situationer, enligt svensk lag så det är väl bra att nån reagerar på dem.
    Det jag stör mig på är att han verkar göra sig själv till ett offer, de enda som är offer här är dessa tjejer. Det finns ju en anledning till att de visar upp sig som de gör."Uäääh synd om mig när jag får se tuttisaaar, my eyes ar bleeding". Äh lägg av.
  • Topcom
    unikakarlsson skrev 2010-10-05 23:29:29 följande:
    Ja! håller med fullständigt. Alla bilder som läggs upp borde granskas av en bra värd innan de publiceras.
    Skadar aldrig att kolla vad ens barn sysslar med vid datorerna

    Öh du har uppenbarligen ingen tonåring? Det är fullständigt omöjligt att "hålla stenhård koll" på sin tonåring, personen gör som den vill.
  • unikakarlsson

    Nej bilddagboken använder jag för min fotografiska sida

Svar på tråden Skandal